donderdag, december 10, 2009

Winterslaap

Wat een weer, wat een weer.
Nu ik dit type valt de regen weer met bakken naar beneden. En de weerman verwacht ook nog natte sneeuw en meer onguur weer.Tijd voor een winterslaap??
Het zou wel heerlijk zijn, even geen vies en koud weer, even geen gedoe op het werk, even geen verplichtingen, verantwoordelijkheden en regelzaken.
Mijn ultieme winterslaap zou het volgende zijn: De maanden december, januari en februari lekker thuis doorbrengen, op de bank, met mijn dierbaren om me heen. Lekker lui lanterfanten, met een haakwerkje, een breiwerkje, een goed boek, een schilderwerkje, een leuke serie of film op TV, wat lekker eten en drinken. De deur niet uit hoeven.
Maar ja, om dat te kunnen bekostigen is werken wel nodig en het werk wat ik doe vind ik heel boeiend en leuk, dus ............ik zal me zo douchen, aankleden en met een grote regenponcho op de fiets stappen om te doen, wat ik moet én wil doen.

En dan 's middags om een uur of kwart over 5, staat het kacheltje aan, branden de kaarsjes, staat er soms een wijntje klaar en zit Tijmman op de bank op mij te wachten, samen de dag doornemen, genieten van de warmte van elkaars aanwezigheid en de houtkachel, haakwerkje op schoot.
Ach, voor mij winterslaap genoeg..............

P.S. Foto's van jongste Tijmdochter.


9 Comments:

Anonymous annita said...

Als je van een afstandje kijkt, leid ik nu het ideale leventje dat jij beschrijft; in ieder geval heb ik geen last van het slechte weer, behalve dan dat het er door het raam wat donker uit ziet, maar daar heb je geen last van als je over een schilderij gebogen zit.

Wat wordt die deken schittererend.

8:44 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

dankje dat je mij ook nog even benoemd voor de foto kunsten, hihi!

2:02 p.m.  
Blogger MariekeStAALSMID said...

klinkt toch wel redelijk leuk dat wijntje en gezellig samen de dag doornemen. De deken wordt trouwens erg mooi!

2:43 p.m.  
Anonymous hannah said...

Ooh, zo'n winterslaap lijkt me wel wat!

7:26 p.m.  
Anonymous gea said...

'zucht'' heerlijk lijkt me dat
niks doen,
en als een beer een winterslaap onder een zelf gehaakte deken,
en zo af en toe eens dingen doen waar jezelf zin aan hebt.
maar ja!
dat gaat dus niet:(

7:42 p.m.  
Anonymous Siem said...

Heerlijk klinkt dat allemaal en ja zo'n winter"slaap" daar teken ik voor haha.

9:15 p.m.  
Anonymous Jolanda said...

Willen we niet allemaal zo'n winterslaap?

4:15 p.m.  
Anonymous froukje said...

prachtige blog!

2:24 p.m.  
Blogger Ellen said...

Hallo,

Ik was op uw blog aan het rondneuzen en kwam daar in september 2006 een gebreid zakje tegen dat waneer je het openvouwt een poppenreiswiegje wordt.

Zou ik daar alstublieft het patroon van mogen hebben, ik vind het helemaal geweldig en wil het graag voor mijn kleine nichtje maken.

Groet Ellen

8:49 p.m.  

Een reactie posten

<< Home