zaterdag, december 19, 2009

Ode aan gebreid

Al een tijd valt het me op dat er wel heel veel breisels in de bladen staan. Ook in de winkels hangt veel gebreide kleding.
Voor een gepassioneerd breister zoals ik is dat erg inspirerend en boeiend. En het is een mooie impuls om een nieuwe, jonge doelgroep warm te maken voor de kunst van het breien.
Vrijdag lag de nieuwst Textiel Plus op de deurmat. (bij deze complimenten voor de postbode, want hier ligt veel sneeuw en zijn de wegen moeilijk begaanbaar).
En tot mijn vreugde stond er onder andere een erg leuk artikel in over Yarnbombing en Landscape knitting. Knitted Landscape , een initiatief van Jan ter Heide en Evelien Verkerk, staat er ook in. Ze maken boeiend en inspirerend werk, die zeker de aandacht verdient.

Om mezelf te verwennen heb ik vandaag wat woonbladen gekocht om lekker cocconend te lezen onder de kerstboom. En ja hoor, ook hier was het breien in de hoofdrol. Onderstaande foto's komen uit de VT Wonenvan januari.













1 Comments:

Blogger Overstap said...

Hoi Herma, ja, ik wist wel dat we in dat tijdschrift zouden komen, maar dat het er nu al instond.. Leuk dat je er aandacht aan besteed. Lieve groet van Jan en als je naar Zwolle gaat dan gaan we heel lang bijpraten!!!!

4:25 p.m.  

Een reactie posten

<< Home