donderdag, december 27, 2007

Another pair of socks

Ze waren al een tijdje klaar, de Monkeysokken van Cookie maar dan toe-up gebreid en twee tegelijk met de magic loop. Ik zou nooit meer anders willen!

Pattern: Los Monos Locos.
Yarn: Storm op Zolder. Bluefaces Leicster sockyarn
Colour: Kabouterhuis
Neeldes: 120 cm 2
Cast-on: Here
Magic loop: over here
Het breide erg makkelijk. Zowel het breien van twee sokken op een rondbreinaald als ook het patroon was makkelijk en leuk om te maken.
De hak werd verstevigd door de draad op de even touren achter de steek te laten lopen, waardoor het garen een grappig effect kon geven.
De voorkant.
I've finished them a little time ago but now the photos. The socks are a toe-up version from the famous Monkeysocks of Cookie. I knitted them with the magic-loop and two at the same time.

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat fijn dat het allemaal gelukt is. Toe-up, 2 tegelijk én dan met Magic loop.

Het ziet er schitterend uit. Wat een aparte kleur en effect heeft dit garen. Ik vind ze heel mooi.

7:28 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Prachtig. Mooi garen!! Ik kan ook niet stoppen met sokken breien met een heel internet vol van de mooiste wolletjes om me heen.

11:28 a.m.  
Blogger Rineke said...

t zou niet mijn keuze garen geweest zijn maar ik ben wel onder de indruk van het technische gebeuren. Wow.

3:29 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

lijkt me spannend, toe up en dan twee tegelijk. Ik doe het je niet na ;)

marcella
http://nuttigenfraai.web-log.nl

7:16 p.m.  
Blogger Tucana's Dream said...

oh die zijn leuk!
Ik zou er mij nog eens aan moeten toezetten om sokken te breien, maar de tijd ontbreekt momenteel.
Het patroon zet ik alleszins wel op het lijstje mee ;-)

7:40 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat ben je toch een briewonder. Wat een prachtig resultaat!

8:25 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat zijn ze toch prachtig! Had ze al live kunnen bewonderen...

8:25 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Lieve Tijm prachtige sokken heb je gemaakt!!

12:32 p.m.  
Blogger Unknown said...

Hai Tijm, al je vorige blogjes gemist vanwege uit van huis....Hele leuke sokken (ik wil ook niet meer anders dan twee tegelijk breien...) en ik vind je bloedband prachtig!
Ik wens je een hele goeie jaarwisseling, en in 2008 komen we elkaar zeker weten weer (breiend) tegen!

2:02 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ik moet het toch echt ook eens proberen. Je sokken zijn weer prachtig.

9:48 p.m.  

Een reactie posten

<< Home