zondag, september 23, 2012

Kidsilk haze stripe sjaal

 De herfst is voelbaar en zichtbaar, zeker op de tun. Het was een zalig weekend om te tuinieren en te genieten van de vele geuren en kleuren. De herfstchrysanten staan mooi te wezen in de ochtenddauw.
 Fijne spinnenwebben worden zichtbaar door de kleine druppeltjes, wonderwerkjes met veel ijver gemaakt.
Een ander fijn werkje, zowel letterlijk als figuurlijk is de Kidsilk haze stripe sjaal die ik af heb.
 Heel eenvoudig dit werkje, daarom handig voor onderweg of in pauzes op mijn werk. Zet 50 steken op met pen nr 5  en brei 6 naalden in gerstenkorrel. Daarna de eerste en laatste 5 steken gerstenkorrel blijven breien en de middelste 40 steken tricot.
 Het strepen gaat door dit mooie dunnen garen vanzelf.
 Dat deze kleuren momenteel bij mij favoriet zijn, viel me pas op bij het bekijken van de foto's. Ik heb de gewoonte om van mooie paletten die er ontstaan bij het schilderen, foto's te nemen. Het zijn vaak kunstwerkjes op zich. Het is bijna net zo'n kleurenpalet als van de sjaal.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat leuk dat je instinctief 'jouw' kleuren hebt gekozen. Mooi logje en prachtige sjaal!

11:17 a.m.  
Anonymous Jeannette said...

Mooi van eenvoud...
En frappant de overeenkomst in kleuren..

1:34 p.m.  

Een reactie posten

<< Home