dinsdag, mei 10, 2011

Elfjes



Mijn zusje was ze aan het breien: elfensokjes. Ooit had ik me ook voorgenomen om ze eens te maken, maar voor wie? Zelf geen kinderwens meer, kinderen zelf te groot en nog niet toe aan eigen kinderen. Gelukkig brachten 2 zwangere collega's uitkomst.



Het patroon is op de site van Storm op zolder te vinden. Beide paren heb ik tegelijk op een rondbreinaald van 120 cm gemaakt. Erg handig.


Maar waar ik me na al die jaren van breiervaring toch steeds over blijf verbazen in het feit dat ik altijd vergis in de arbeidstijd die het kost om zelfs zoiets kleins te maken. Je zou toch denken dat na 40 jaar brei ervaring ik het beter in kan schatten? Maar nee............ het koste weer veel meer tijd dan ik verwacht had. Niet erg, want het is erg leuk om te maken, maar toch, verbazingwekkend, dat tijdsbesef. Of beter, het gebrek er aan.











2 Comments:

Blogger dominiqueknitting said...

... maar ze zijn wel erg leuk geworden!

12:59 p.m.  
Anonymous Annita said...

Geweldig!! Een vriendin van mij is zwanger van een tweeling, misschien moet ik ze voor haar breien. En ja, tijdsbesef, daar kun je heel wat over filosoferen. Hier op tafel ligt het proefschrift van mijn broer - die op zijn oude dag nog gaat promoveren - een heel boek over historisch tijdsbesef en hoe daar in het geschiedenis onderwijs mee om te gaan.

11:32 a.m.  

Een reactie posten

<< Home