zondag, april 10, 2011

Uitwaaien

Afgelopen dagen waren Tijmman en ik aan het uitwaaien op Vlieland. We hadden stralend weer! En dan zit het extra lekker te breien op het terras van een Strandtent. We hebben veel gelopen. Op zaterdag 18 kilometer, via het Noordzeestrand richting de Vliehors. Ter hoogte van het Posthuys zijn we naar het Wad gelopen en langs die kant weer terug naar het dorp. Op het strand lag veel mooi plastic garen, restanten touw. Het is afval maar je kunt er prachtige dingen van maken. Een streng mocht mee. Op zondag liepen we langs de andere kant, via het strand, langs camping Stortemelk, de hoek om naar de jachthaven en weer naar het dorp, om daar de veerboot naar de vaste wal te nemen.
Prachtige zonnige dagen geeft ook prachtige zonsondergangen. Zoveel moois wil ik gewoon vasthouden, in mijn herinneringen.
Juist in dit weekend kwam er een reportage van Wibo van de Linde voor GPTV, over onze Stitch 'n Bitch Fryslân groep.

Wibo wilde over het fenomeen SnB een interview afnemen, maar tot mijn verbazing kwamen er hele andere vragen. Flitsend snel denken, luisteren naar zijn vragen en praten tegelijk. Moeilijk en spannend. Het zweet brak me uit, wil ik wel laten weten. Proberen het onderwerp goed naar voren te laten komen, zonder vast te lopen, want het moest er in een keer op.

Hier is de link.

11 Comments:

Blogger dominiqueknitting said...

goed gedaan hoor! Ik vond het leuk om te zien.

10:38 p.m.  
Anonymous Fenna said...

Woh, wat een ontzettend leuk intervieuw.
Zo laat je heel Nederland maar weer zien, dat deze gezellige hobby echt heel hot is. Mooi gedaan hoor.
Vlieland....heerlijk, even uitwaaien op zo'n mooi eiland.

8:43 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Geweldig hoe je in zo korte tijd hebt kunnen verwoorden wat het breien nog steeds betekent en wat ons allemaal bezielt. Je hebt een goede link gelegd van historie naar toekomst. Gabi

9:10 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

leuk filmpje, een mooie reclame voor het breien

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

9:49 a.m.  
Anonymous MarianneP said...

Geweldig zoals je het verwoord hebt, mijn bewondering! Het was een erg leuk intervieuw. Jammer dat ik toch iets te ver van Leeuwarden woon, het ziet er zo gezellig uit!

10:44 a.m.  
Blogger Aal said...

At een heerlijke sfeerfoto's van Vlieland en wat hebben jullie het getroffen zeg!
En jouw optreden in 'ons' filmpje? Helemaal TOP! Niemand van ons die het beter had kunnen doen, zeker weten!

6:23 p.m.  
Blogger MariekeStAALSMID said...

Dapper dat je de link hebt geplaatst, maar het is toch heel goed gegaan? Wat een heerlijk weekend hebben jullie gehad!

11:22 a.m.  
Blogger Mariella said...

Mooie foto! En goed interview, je hebt het prima verwoord :-).

6:58 p.m.  
Anonymous Siem said...

Wat een geweldig mooie foto is dat met de zon in je hand!! Interview best leuk toch en jouw antwoorden? niks mis mee!!

9:43 p.m.  
Blogger Gawy said...

Aahh.. Vlieland. Das zeg maar echt mijn ding... Mooie foto's! Getroffen met het weer, wat een heerlijkheid! :)

En GPTV, ik mocht het live zien, en was toen al verbaasd over je snelle heldere antwoorden, had ik niet gekund! Petje af!

10:00 p.m.  
Anonymous Annita said...

Jaloers, ik wil ook naar het strand

8:25 a.m.  

Een reactie posten

<< Home