dinsdag, maart 22, 2011

Vermist

Vrijdagmiddag stond mijn tak er nog, stralend en blij.
Zaterdagmorgen was het weg, alleen het houten stammetje lag er nog.
Meegenomen of vernield??
Ik hoop het eerste. Dat iemand het zo ontroerend mooi vond, dat hij/zij de verleiding niet kon weerstaan en met veel aandacht en geduld de takjes voorzichtig heeft losgeknoopt. En het gebreide boompje, vol bloesem, liefdevol heeft meegenomen en het een prettig plekje heeft gegeven. Om het te koesteren en voor altijd bij zich te hebben.
Hier moet ik dus maar in geloven.

Dan maar een variant bedenken.
Een tak van de perenboom uit mijn eigen tuin die gesnoeid moest worden. Versierd met roze gehaakte bloesem.

Is mijn gebreide tak toch een beetje dichtbij. Elke keer namelijk dat ik deze tak zie, denk ik even aan mijn gebreide tak.





9 Comments:

Blogger Aal said...

Tja, ik had ook al gezien dat jouw mooie boompje er niet meer stond.... Plaats moeten maken voor al het bouwgeweld daar in de buurt? Je hebt wel een prachtige vervanger gemaakt hoor. Zó lief, die tere bloesem!

10:35 p.m.  
Blogger Jolanda said...

Wow, wat mooi!

ps. Ik wil niet te hebberig klinken (en ik heb zeker niet jouw tak weggehaald) maar uh, mag ik het patroon van de bloesems?

2:04 a.m.  
Anonymous Marijke said...

Ook deze is weer prachtig.

8:21 a.m.  
Blogger Ammerins said...

ja, jammer he... Maar deze is ook prachtig!!!

7:40 p.m.  
Anonymous froukje said...

Prachtige tak heb je aan de deur!

8:50 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

prachtige tak zo aan de voordeur.
Ik had je tak ook al gemist; iemand is er vast blij mee! marijgje

8:46 a.m.  
Anonymous Antje uit Urk said...

Het ziet er ook wel uit om te stelen zooooo mooi is het!! Al zou ik dat zelf nooit durven! Heel mooi en het zal veel mensen inspireren.
groetjes,(ik hoop dat degene die het meegenomen heeft spijt krijgt en het weer terug hangt!)

10:54 p.m.  
Anonymous berthi said...

Dat is nu ontzettend jammer, ik vond je boompje ontzettend mooi.
Gelukkig houd je de variant dicht bij huis.

12:35 a.m.  
Blogger Vanessa said...

hoi hoi,

Ik ben op zoek naar iemand die het e.e.a. in opdracht voor mij (op korte termijn) kan breien.. zo doende kwam ik op jou blog. Super dingen maak je! zo ook deze bloesem tak.

Ik weet niet hoe ik je anders kan contacten, dus ik doe het maar even zo! indien interesse, zou je dan contact met mij op willen nemen? vanessa_de_boer@hotmail.com
mvg, Vanessa

10:56 p.m.  

Een reactie posten

<< Home