woensdag, maart 02, 2011

Loslaten

De laatste tijd heb ik weinig eigen breiwerk laten zien. Ik was druk bezig met een Wildbreien project, wat veel tijd in beslag nam. Maar ook heel leuk was om te maken. Ik heb een soort bloesemtak gemaakt van restjes bruinen en een paar lichtroze en oudroze garens.
Vanmiddag, na mijn werk, mocht de tak even mee naar mijn volkstuin, poseren in de vroege voorjaarszon (waardoor de kleuren helaas wat flets zijn geworden).
Voor mij ook een moment om dit project los te laten. Zoveel tijd, zoveel energie, wat ik nu achter laat in de onbeschermde omgeving van de stad.
Hopelijk dat de tak de kans krijgt om bij mensen een glimlach tevoorschijn te toveren door er even naar kijken, als vandalen het laten staan.




13 Comments:

Anonymous berthi said...

SCHITTEREND!!! Dit tovert bij iedereen een glimlach tevoorschijn. Jouw breiwerk luidt de lente in! Waar je het ook achterlaat, iedereen moet het laten staan! Het zou prachtig zijn om dit fleurige breiwerk tegen te komen als ik de volgende keer in het hoge noorden ben.

8:55 p.m.  
Blogger Thee said...

Is in ieder geval al bij eentje gelukt! Smile!

10:48 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

TE GEK !!!! PRACHTIG gemaakt !!

Jaja zelf een klein lapje is al moeilijk loslaten laat staan dit schitterende werk.

Wáár heb je heb neergezet ???Ik hoop dat er hier en daar de foto's/beelden te zien zullen zijn.

((zwaaii))...MM

11:07 p.m.  
Anonymous Fenna said...

Schitterd.
Wat zul je er een plezier aan hebben beleefd, vooral als je hierdoor ook bij andere mensen een glimlach op hun gezicht laat verschijnen. Het doet me zo denken aan een bekent schilderij, was het niet Rembrandt. Jij bent echt de Rembrandt onder de breisters!

8:38 a.m.  
Anonymous gea said...

super leuk!!
ik glimlach in ieder geval :))

9:33 a.m.  
Anonymous Annita said...

Wat is hij super leuk. Ik hoop toch echt dat mensen hier respect voor op kunnen brengen

9:45 a.m.  
Anonymous Marijke said...

Prachtig!
Je bent wat dit betreft net als de Tibetaanse monniken, die de mooiste mandala's maken van zand, om ze vervolgens met een glimlach weer uit te wissen.
En misschien breng je er ook nog een glimlach mee op het gezicht van anderen.

9:47 a.m.  
Anonymous Anje A. said...

Ik zou zo'n mooi breiwerk helemaal niet kunnen loslaten! Prachtig.... je liefde voor de natuur en voor het breien ineen verweven....

12:10 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Ziet er heel schattig uit, er gaan zeker mensen glimlachen, zeker.

1:34 p.m.  
Blogger MariekeStAALSMID said...

En wat heeft hij een mooie plek gekregen! Ga vandaag even langs om te kijken hoe alle bloemen de nacht hebben overleefd. En deze bloesem tak is zo mooi! Daar kan de stad Leeuwarden trots op zijn!

2:18 p.m.  
Blogger MariekeStAALSMID said...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

2:19 p.m.  
Blogger Ammerins said...

Ik heb een foto gemaakt gisteravond en ook vandaag bij daglicht. Die van gisteravond staan op m'n blog, de rest moet je nog even op wachten! :D

Ammerins

5:56 p.m.  
Blogger Saskia said...

applaus!!!

10:01 a.m.  

Een reactie posten

<< Home