zaterdag, maart 26, 2011

Dag met veel plussen

Om half 6 vanmorgen liep de wekker af, het muzikale begin van een dag met veel plussen. Ondanks geplande werkzaamheden aan het spoor werd ik vorstelijk vervoerd door de NS. Ik geef ze een dikke PLUS. Ook het weer werkte mee, geen echt tuinweer gelukkig, dan ga ik een stuk rustiger op stap. Bij mooi weer kriebelt het erg binnen in me om mij op de Friese klei in mijn volkstuin te storten. Dus ook een dikke plus voor het weer (in mijn geval dan). In mijn tas een breiwerkje met een plus voor grappigheid. Eerst even naar Utrecht Centraal om jongste kind te verrassen met een bliksem bezoek op haar tweede dag als 'sapjes mevrouw' in een van de kleine winkeltjes in de centrale hal.
Foto van een video van een slakken collier.

En toen weer richting het Noorden maar dan iets Oostelijker, bestemming Deventer, waar de Textiel Plus dag gehouden werd. Voor mij met twee extra PLUSSEN, omdat ik afgesproken had met Jan en Evelien. Twee schatten van mensen en erg prettig gezelschap om zo'n dag mee te beleven. Een prachtige lokatie in een zeer mooie stad, met fijne stands en leuke standhouders. Plus, plus, plus en plus. Ik heb zoveel mooie en inspirerende zaken gezien, te veel om op te noemen. Gelukkig heeft Berthi weer een prachtig verslag op haar blog staan en daarom wijs ik graag daar naar toe voor een boeiend relaas van de dag. Natuurlijk heb ik het een en ander gekocht. Mooie en leuke dingen. Echt materialen met een PLUS. Plus aan mogelijkheden en aan grappigheid, zoals een petrol wollen baret. Extra plus was de ontmoeting met Mirjam en Marnel, die ook al vroeg op pad waren. Na een aantal bakjes koffie en thee, fijn gesprekken en veel mooie dingen te hebben gezien, was het weer tijd om naar het Hoge Noorden te vertrekken. En dat 'liep als een trein'!


Thuis kwam als kadootje de zon er door. Later was het goed toeven op de bank, met manlief bij de brandende houtkachel, met een wijntje onder handbereik. Samen in alle rust de dag doornemen. Een heel groot PLUS punt.


Wat ben ik toch een bevoorrecht mens met zo'n dag vol met plussen.



+ + +

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Fijn dat jullie het zo leuk gehad hebben!!

8:37 p.m.  
Anonymous berthi said...

Leuk dat jij ook zo genoten hebt, maar dat kan bijna niet anders met zo'n goed gezelschap!

12:40 a.m.  
Anonymous froukje said...

Wat een gezellige log!

10:22 a.m.  
Anonymous Marijke said...

Plus je had weer een mooie ervaring om een boeiende blogpost van de maken. Leuk om te zien wat jij hebt gezien.

11:45 a.m.  
Anonymous Annita said...

Geweldig, zo'n dag met veel plussen. Ik kijk naar buiten, het weer is een plus, ookdit moet een dag met veel plussen worden.

1:23 p.m.  
Anonymous Jeannette(breit op rav.) said...

Wat heerlijk!, zo'n geweldige dag.
Ik wens je er nog heel veel toe..

10:45 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Wat een prachtige dag. Jammer genoeg kan ik niet naar zulk soort prachtige events, dus lees ik lekker jouw blog om te zien wat er allemaal is.
Thanks.

11:30 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk zo'n positief blog. Mooie dingen heb je gezien. geweldig ook die slakken! Marijgje

2:39 p.m.  

Een reactie posten

<< Home