zaterdag, april 02, 2011

Breidag Nieuwegein

Om 07.00 uur was ik vrijdagmorgen al op weg naar Nieuwegein, samen met Marijgje, Lida en later ook mijn zusje en Ali B (mijn moeder). En wat was het een geweldige dag!!! Er is zoveel over te vertellen dat ik haast niet weet waar ik mee moet beginnen of eindigen! De dag was nog maar net geopend om 10 uur of ik had mijn eerste, zeer grote, aankoop al gedaan! Bij Wereldwol stonden de meest mooie tassen. En ik, die niks met tassen heb, was opeens verkocht en heb deze groene meegenomen. Dat het een Namante is, zegt me niks, ik viel vooral voor de kleur en al de handige vakjes en de ruimte die er in zit. En daarna was het 2,5 uur aandacht voor Carla en Hilly, die samen een zeer bijzondere en technisch hoogstaande workshop gaven over Estlands breien. Zo boeiend, zo leerzaam. Dat vraagt gewoon om meer. We gaan proberen hen met al hun workshops naar Fryslân te halen voor komend najaar. Na 40 jaar ervaring met breien en best wel vaardig in deze techniek, hebben zij mij in korte tijd heel veel nieuws geleerd en ook laten ervaren dat er nog zoveel meer nog te ontdekken valt. Inspirerend!!
Moe maar zeer voldaan zijn we de beurs weer opgegaan om met heel veel lieve mensen een praatje te maken en te genieten van de mooie stands! Natuurlijk heb ik bij Bart&Francis nog even wat garen gehaald. Mauve voor een top-down cardigan en onderstaande bolletjes voor een nieuw te haken plaid voor mijn jongste kind.
Veel mensen ken ik via Ravelry. Zo bijzonder dat je elkaar bijna elke dag volgt op het WWW en nu elkaar 'in het echt' kon tegenkomen en spreken. Zij vertelt op haar blog over de schitterende 1 april grap die een Ravelrylid had opgezet.
Natuurlijk stond Klazien er ook met haar schitterende garen. En een nieuwkomer is Ajoure uit Joure, met een mooie collectie garens.

Nog snel even een patroon van het broekje voor jacobus gekocht bij Annita en toen weer naar het hoge Noorden.


Bedankt organisatie voor dit geweldige festijn. Hopelijk heeft de doelgroep het met beide handen aangegrepen en is het rendabel om dit jaarlijks te herhalen!

7 Comments:

Anonymous Fenna said...

Wat klinkt dat toch gezellig, een leuk leerzaam dagje uit.
Je hebt weer leuke garens gescoord.
Veel haak en brei plezier, gr Fenna.

3:17 p.m.  
Anonymous Arja said...

het was leuk, he! ik ben vandaag ook weer geweest. genoten van twee dagen tussen de wolletjes, en iedereen weer gezien. leuk om jou ook nog kort te spreken!

7:44 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Prachtige tas, ben benieuwd hoe hij bevalt, ik loop er ook al naar te loeren...

9:20 p.m.  
Anonymous Annita said...

Ik vond het ook erg leuk, veel mensen gezien, leuke contacten gelegd, en ook nog heel wat verkocht.

11:36 a.m.  
Blogger Unknown said...

Ja wat was het leuk he? Nogmaals gefeliciteerd met je tas! Ik hoop dat je er heel veel plezier aan gaat beleven. Wat zeg ik? ik weet het wel zeker!

6:03 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Geweldige tas! En een prachtige beurs. Het was dat ik zelf workshops gaf, anders had ik vast naast je gezeten.

10:31 p.m.  
Blogger Ammerins said...

Die tas is echt zoooo gaaf! Ik ga even sparen voor een rode :D Gisteren is mijn fiets gestolen, dus dat is alweer zo'n heerlijke extra uitgave deze maand :( Eens kijken hoe ver we komen!

9:18 a.m.  

Een reactie posten

<< Home