woensdag, maart 30, 2011

Kleine rondleiding

Welkom op mijn volkstuin, voor de eerste keer dit jaar. Heel de winter ben ik er in het weekend te vinden, maar nu pas begint het wat boeiend te worden voor een buitenstaander om te komen kijken.
Vandaag alleen even een rondleiding in het moestuin gedeelte, wat iets meer dan eenderde deel van mijn volkstuin is. De kruidachtigen komen al boven de grond, ondanks de nachtvorst.

Ook de bolletjes die hier en daar mogen staan voor de vrolijke vroege voorjaarssfeer laten hun kleuren weer zien. De vijg, welke ik vorig jaar gekocht heb, staat voor de zekerheid nog lekker warm ingepakt.
Uitzicht vanaf de andere kant. Onder het witte folie zijn uitjes, knoflook en sjarlotjes geplant en worteltjes en radijsjes gezaaid. Ook zitten de tuinbonen en vroege doperwtjes en peultjes al onder een laagje aarde. Nu maar afwachten.
Onder het voorste zwarte landbouwplastic heb ik veel compost aangebracht en nu ligt dit bed warm te worden voor straks, eind mei, om courgettes in te zetten. De andere plastics liggen er om tuinresten onder te laten composteren en om onkruid tegen te gaan.
Voor een ander zal het er kaal en saai uitzien. Dat kan ik me voorstellen. Maar ik, doordat ik zo gek ben op mijn tuin, zie alle veranderingen. Ben dolblij met weer het verschijnen van stukjes groen, het ontspruiten van de blaadjes van de frambozen, het naar boven komen van Rabarber en van de grote Engelwortels. Het gevederde blad van de Roomse Kervel. De geurige bladeren van het Daslook.

Mijn tuin en ik zijn met elkaar vergroeit en kunnen niet zonder elkaar.

Mijn paradijs op aarde.

8 Comments:

Anonymous Fenna said...

Woh, jij hebt een grote tuin.
Hoe groot is hij?
Je moet inderdaad van tuinieren houden om alleen hieral van te genieten. Deze tijd is ook wel de belangrijkste periode, waar en wanneer zaai ik iets. En wat doet de natuur: krijgen we veel zon of zoals voorspeld een lekker voorjaartsbuitje.
Ik wens jou ook veel moestuinplezier.

8:57 a.m.  
Anonymous Marijke said...

Zo, dat is een flinke lap grond! Ik ruik het voorjaar. Veel tuinierplezier.

9:08 a.m.  
Blogger Kiek es Ier ! said...

Leuk om te lezen wat jij al gezaaid hebt, wij hebben zo ongeveer hetzelfde er al in. Op zolder zijn de boontjes vóór gezaaid , ik kan niet wachten...
Dit jaar voor het eerst verschillende soorten pompoenen en wat vergeten groenten o.a pastinaak, schorseneer.

11:34 a.m.  
Blogger vrouw Hommel said...

Als dit pas 1/3 deel is dan hebben jullie inderdaad een grote tuin. Heerlijk toch om alles weer uit de grond te zien komen. Wij hebben meer een siertuin en dat is wel iets minder werk.
groet en veel tuinplezier

5:24 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik miste de berichtjes over jouw tuin al een beetje. Wat een geweldige rondleiding. Ik heb zelf sinds 21 maart (begin van de lente!) een volkstuin, maar die is hele maal begroeid met onkruid en kweekgras. Er staan wel wat struiken kleinfruit. Ik hoop nog veel berichten van je tuintje te lezen. Veel succes en plezier! Gabi (gabrieleknits op rav)

5:22 p.m.  
Blogger MariekeStAALSMID said...

Dat belooft weer veel goeds voor het komende tuinseizoen, Marijgje

8:35 p.m.  
Blogger Ammerins said...

Ziet er al veelbelovend uit!!!! Nog even en er staat nog veel meer boven!

11:05 p.m.  
Anonymous Jeannette said...

Wat ziet je tuin er geweldig uit! Wat een inspiratiebron! En er zal inmiddels al heel wat meer jong groen te zien zijn na de afgelopen dagen ('k vind dit de mooiste tijd met al die frisse 'neusjes'!)
Héél veel plezier er van/mee!

7:20 p.m.  

Een reactie posten

<< Home