vrijdag, april 22, 2011

Groen

In deze periode van het jaar besteed ik eigenlijk al mijn vrije tijd aan de tuin. Het handwerken komt echt op een lager pitje te staan.
Dit voorjaar al helemaal, omdat we de tuin bij huis anders hebben ingedeeld en een terras hebben vergroot. Het is erg leuk en zwaar werk.
Daarnaast zorgt het er bij mij ook voor dat ik weer met mijn neus in de plantenboeken duik, want ja, een nieuw terras en de tuin wat anders, dat vraagt ook om een nieuw beplantingsplan.

Ik blijf groot fan van Elisabeth de Lestrieux, de auteur van diverse bijzondere plantenboeken. Ze is helaas overleden, maar nog regelmatig pak ik haar boeken uit de kast, ter inspiratie en gewoon om te genieten van hoe zij over planten en tuinen schrijft en om de mooie foto's te bekijken. Vooral haar grote passie voor geur in de tuin en tuinieren op kleur spreekt me aan. Net als haar plezier in het aanplanten van bijzondere planten met bijzondere kleuren, zoals Gloomy en groene bloei.

Eigenlijk had ik hovenier moeten worden: wroeten in de grond, paden maken, spitten, straten, planten en verplanten, het maakt me zo gelukkig!!




Ondertussen worden de mouwen van het vestje wat ik brei met prachtig groen Shetlandgaren van Klazien steeds langer.






3 Comments:

Anonymous Siem said...

Wat een genot om elk jaar weer jouw gepassioneerde manier van schrijven over de tuin te lezen, heerlijk.
Ben benieuwd hoe het er uitziet!
En wat kun je je uitleven met dit verrukkelijke weer!

9:26 a.m.  
Blogger MariekeStAALSMID said...

prachtige foto's, geniet van je tuin, ik geniet via je blog met je mee!

1:54 p.m.  
Anonymous Annita said...

groen, groen, groen, maandag zei ik nog tegen mijn dochter:, Wat ziet de wereld er toch veel gezelliger uit als alles groen is. Voor mij is dit de mooiste tijd van het jaar.

7:19 a.m.  

Een reactie posten

<< Home