woensdag, april 27, 2011

Wild planten

Nou waren we gewend aan wildbreien of Landscape knitting. Beetje illigaal, maar erg leuk om te doen en zeer gewaardeerd door toeschouwers.
Komt er nu weer een andere variant overwaaien om braakliggende stukken grond te verfraaien. Als plantjesgek kan ik me hier ook erg in vinden.
Als naam van de organisatie komt ze wat agressief over, maar dat is zeker niet de bedoeling.

Ook individuele mensen deden al soortgelijke acties. Ik ken een verhaal van een man, die altijd met kastanjes, eikeltjes en beukenootjes op zak liep. Overal waar hij wandelde en het wat kaal was, plante hij wat van de zaden. Zo heeft hij in de loop der jaren op diverse plekken in Nederland er voor gezorgd dat er bossages en bomen gekomen zijn. Voor hem heel bijzonder om te zien omdat hij alleen wist hoe het er gekomen is.
Zelf vind ik het leuk om op deze manier overal stokrooszaad te strooien. Ik heb er elk jaar meer dan genoeg van in mijn tuin en deel dan graag uit. Of aan de mensen die graag wat zaad willen hebben. Of aan de natuur door her en der neer te strooien.
Deze boom is gewoon gepland door de gemeente, maar door de mensen van SnB Fryslân een tijd geleden versierd met gebreide lapjes.
Voor de mensen die het bekleden van een boom erg vinden, de boom heeft genoten van onze actie en heeft hierdoor erg in de belangstelling gestaan, wat bijzonder goed was voor zijn zelfvertrouwen. Inmiddels zijn alle lapjes verdwenen, op een na: het lapje met daarop de naam van het café waarvoor hij staat.





2 Comments:

Anonymous Kierikki said...

YES YES YES Laat deze geweldig flowerpower overal een vervolg krijgen. Mensen strooi bloemzaden over de wereld.

8:09 p.m.  
Anonymous Annita said...

Ik houd daar wel van, een extra plantje hier een daar. Dinsdag heb ik de eerste klaproos van dit seizoen gezien, een dag met een sterretje.

7:30 a.m.  

Een reactie posten

<< Home