zaterdag, oktober 30, 2010

Cold Sheep

Op het forum van de Dutch Crafters op Ravelry is een topic over cold sheep. Dit betekent dat je een tijd geen garen meer koopt en dus je voorraad op gaat maken. Vooral in het leven geroepen om toch eens ruimte te maken. Zij is er mee begonnen en daagde anderen uit ook mee te doen.
Nou werkt het zo bij mij, dat als ik me tijdelijk iets ontzeg, ik er juist enorme behoefte aan krijg, terwijl dat dit, als ik het wel mag, veel minder is. Dus als ik besluit om toch eens die vele zakken chips, chocolade repen, toastjes, kazen ed, te laten staan voor een tijdje, gaat het na een paar uur gelijk al mis.
Cold sheep, daar wilde ik dus niet aan mee doen.

Maar toen ik nog eens kritisch naar mijn voorraad garens keek, bedacht ik me.
Het zou eigenlijk wel goed zijn om toch eens de voorraad te gebruiken en tijdelijk niks meer te kopen op garengebied.
Ik koop tot de Handwerkbeurs in Zwolle (februari 2011) geen garens meer. Met uitzondering voor garen voor de plaid van mijn jongste kind en vriendin. Want dat was al toegezegd en ik heb nog niks kunnen vinden.
In datzelfde topic kwam de vraag om elkaar eens een kijkje te gunnen op de voorraad die iedereen heeft. Bij deze dus de voorraad garens van mij.
Ordelijk als ik ben, zit alles soort bij soort in plastic bakken met deksel om motten het leven zuur te maken en stof buiten te sluiten. In elke bak zit nog wat zeep of lavendel om muffe geuren tegen te gaan.
Overal heb ik een stuk schilderstape op geplakt met daarop wat er in de bak zit.
In de tas uit Barcelona (All you knit is love) zit de UFO van een grijs/groen vestje.


Vandaag kwamen 3 boeken binnen die ik bij Bol.com besteld had. Want dat mag wel, patronen, breitijdschriften en breiboeken kopen. Heel handig om de voorraad weg te werken!
Een boek met top down gebreide kleding, want die manier van breien bevalt me zeer goed.
Een boek met leuke patronen voor het maken van dingen met een bol garen. Helemaal top om de voorraad te laten slinken.
En een boek met patroontjes voor poppenhuizen.
Dus, laat de winter maar komen. Ik ga me op de voorraad storten en ga er vanalles van maken.
En dan lekker fris en ruim in februari op de Handwerkbeurs weer een nieuwe voorraad inslaan.
Begint het weer van voren af aan.....





11 Comments:

Anonymous Femke said...

Waauw wat een voorraad! Ik vrees dat ik hooguit 4 bolletjes wol in stock heb. Maar ik ben dan ook pas begonnen en koop (voorlopig) enkel wol als ik al weet wat ik ermee ga doen. Wie weet heb ik ooit ook wel zo'n spectaculaire wolkast.

6:02 p.m.  
Anonymous fenna said...

Wat heb je alles ordelijk en netjes opgeruimd.
Het begint bij mij behoorlijk te kriebelen als ik zoveel gekleurde restjes zie.
Ik wil je wel meehelpen, door er leuke dingen van te gaan maken.
Ik hoor het wel.

6:57 p.m.  
Blogger Unknown said...

Wouw wat een voorraad zeg,

8:33 p.m.  
Anonymous Siem said...

Ha ha zo ongelooflijk herkenbaar, ook ik mocht niets meer kopen, maar had geen bruin garen en dat had ik echt nodig, dus toch 2 bolletjes gekocht!! foei, maar nu dus echt absoluut niks noppes nada.

8:58 p.m.  
Blogger aafke7 said...

Wat een voorbeeld van orde en netheid! Vooral dat idee tegen de motten! Veel succes met de cool sheep!

8:43 a.m.  
Anonymous annita said...

Ik heb net weer een hele zak nieuw "Ikke" garen en de voorraad van de wolhemel is natuurlijk ook nog niet op. Ik denk dat ik niet zo veel voorraad heb als jij, maar bij mij is alles niet zo ordelijk, ik stop het gewoon in alle hoeken en gaten van mijn huis.

8:52 a.m.  
Anonymous Catherine said...

O ja,dit ziet er bekend uit. Ik heb op zolder ook een groot aantal plastic bakken vol met wol en katoen. Alles op soort en kleur gesorteerd. Daar kan ik nou echt zo van genieten.

1:16 p.m.  
Anonymous froukje said...

Ja, je hebt het idd goed geordend zeg! Erg herkenbaar. Ik heb ook een grote voorraad en bij heel veel wat ik heb liggen heb ik ook al een idee wat ik ervan wil maken. Dus ook voor mij een goed idee om even niets meer te kopen tot de handwerkbeurs.

4:42 p.m.  
Anonymous Serena said...

Ik wens je veel succes met Cold Sheep. Herkenbaar hoor, iets niet mogen en dan juist willen. Ik doe dan ook niet mee met Cold Sheep maar support iedereen aan de zijlijn, geniet van de stash en bij jou .....

van de orde in je kast; daar ben ik een tikje jaloers op. Ik krijg het maar niet voor elkaar ;-)

6:57 p.m.  
Anonymous Tien said...

wauw, wat prachtig geordend!
en de hoeveelheid valt reuze mee. Ik kan wel twee kasten gebruiken!

9:58 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wow, je kunt zeker even doorbreien als de wolhongerwinter begint. Maar volgens mij zit er tussen die bakken behoorlijk wat restruimte; het lijkt meer dan het is hoor! ;)(mocht je een excuus zoeken om toch garen aan te schaffen!) Marijgje

9:42 a.m.  

Een reactie posten

<< Home