maandag, januari 25, 2010

(K)oud Amsterdam

Op de valreep ben ik nog even naar de expositie 'Aan het Russchische hof" geweest in de Hermitage. Erg boeiend. Heel bijzonder was het feit dat ik niks vermoedend door de achteringang binnen kwam, waardoor de rij die aan de vooringang stond mij bespaard is gebleven en ik bijna 20 min alleen stond te genieten van alle pracht en praal. Om in de sfeer te komen heb ik gisteren drie baboeska poppetjes gehaakt. Met dit patroon als inspiratiebron.
Amsterdam is altijd leuk om te vertoeven, maar vandaag was het wel erg koud!
Ook omdat ik alles per OV fiets deed en daardoor steeds buiten was.
Natuurlijk was er gelegenheid om naar de Afstap te gaan, waar ik het Rowan Magazine nr 46 gekocht heb.

13 Comments:

Anonymous froukje said...

wat een leuke sleutelhangers! Idd erg koud vandaag, maar wel lekker zo'n dagje op stap!

8:39 p.m.  
Anonymous Siem said...

Geluksvogel van die achterdeur. Wil proberen vrijdag nog even te gaan.

9:20 p.m.  
Blogger Unknown said...

wat lief en kleurrijk!

9:33 p.m.  
Blogger tientje said...

Die zijn heerlijk geworden.
Tina

11:14 p.m.  
Anonymous Jolanda said...

Wat zijn ze mooi! Wij hadden het genoegen om wel in de rij te staan, maar waren getuige van een rijterrorist in actie (iemand die voordringt). Fantastisch om die in zijn natuurlijke omgeving te mogen aanschouwen.
Het was het wachten meer dan waard, wat een prachtige tentoonstelling.

5:58 a.m.  
Anonymous annita said...

Wat een schattige poppetjes!! Mooi versierd.
Wel moedig om met deze kou door Amsterdam te gaan fietsen.

10:41 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een mooie 'koude' dag !
Dus er zijn er weinig die de achteringang kennen, had jij bof.

En gelijk maar even 3 van deze dametjes, E*N*I*G !!.

Jammer genoeg ben ik geen lid van raverly.
Wil ze ook ooit eens haken, ben ze nu van stof aan het maken.
Gaat sneller dacht ik, maar jij bent wel heel snel !!;-))

marian'ne m

11:22 a.m.  
Blogger Annelyse said...

Oh, ik ben gek van je sleutelhangers. Ik denk dat ik mijn visa-kaart ook is ga bovenhalen. Is het moeilijk te maken?

8:54 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Oh wat leuk dat je ook bent geweest. Kon nog net, hij gaat vrijdag weer dicht over Rusland. wij zijn in november geweest; ik vond het wel erg mooi (al was het wel zwaar voor m'n rug). Prachtig pand ook. En inderdaad ook bij de Afstap geweest.
En de babouska's zijn erg schattig.
Ik heb zó'n blauwe tas met de tsarina er op gekocht.

11:49 p.m.  
Blogger dominiqueknitting said...

Klinkt als een leuk en inspirerend dagje uit...

1:02 p.m.  
Anonymous sylvia said...

heel lief, die poppetjes!!
en wat was/is het een mooie tentoonstelling, he?!
ik heb er eind vorig jaar al van genoten!
al dat kant, die stoffen......mmmm
groetjes, Sylvia

http://sylviawillemien.web-log.nl/sylvias_weblog/

10:50 a.m.  
Blogger MariekeStAALSMID said...

Ben jij dan een achterdeur-terrorist;) Mooie babouska heb je gemaakt, of zijn het nu matrouska's! Ik weet nu het verschil!

10:20 a.m.  
Blogger baukje said...

Ze zijn echt schattig, ik ga ze ook maken, erg leuk als kadootje.

6:37 p.m.  

Een reactie posten

<< Home