vrijdag, januari 15, 2010

Hulp verlenen

Heel actueel is nu het thema hulpverlenen. Ik doe het hier in het heel klein. Een breikennis helpt mee op een school om een markt neer te zetten waarvan de opbrengst voor een goed doel is. Ze gaat, samen met zus, de kinderen leren breien en proberen daar iets mee te maken wat verkocht kan worden. Mooi plan, maar wat hulp is nooit weg. Daarom heb ik maar even wat zakjes gebreid om ook te laten verkopen. Alle kleine beetjes helpen nietwaar?!
Dit leuke garen is niet van mezelf, maar gekregen van weer een andere breikennis, na mijn oproep op ons SnB forum. Ik vroeg om garen en breipennen die men kon missen. Want ik heb het plan opgevat om 'mijn' cliënten bij het CSB afdeling Eetstoornissen te leren breien.
Naar mijn mening is het leren breien en het breien zelf zeer therapeutisch.
Van alle kanten kwamen leuke bollen garen en zelfs breinaalden. De dames waren er blij mee en zijn voorvarend aan de slag gegaan. Ik heb de geschiedenis van het breien verteld en het gehad over mogelijkheden. Ik voorzie ze van uitleg en plaatjes op papier en geef ze veel sites en youtube demonstraties. Ook zijn de eerste zeer eenvoudige patronen al uitgedeeld.
Met eerst heel veel moeite en problemen (passend bij de problematiek) zijn we begonnen. En nu, een week later, zijn er al een paar die zelfstandig doorgegaan zijn en al zelf bedacht hebben om tasjes voor ipods te maken. Anderen zijn begonnen aan een sjaal en een enkeling loopt nog vast.
Wat een kanjers zijn die dames!


9 Comments:

Blogger MariekeStAALSMID said...

Zij zijn kanjers, maar vlak je zelf niet uit! Je hebt al 4 tasjes gemaakt! Geweldig!

4:19 p.m.  
Anonymous Siem said...

Wat fijn dat de vrouwen zo enthousiast zijn. Geweldig geworden ede tasjes en wat ben je snel.

7:37 p.m.  
Anonymous froukje said...

bijzondere log, tijm!

8:33 p.m.  
Anonymous annita said...

Wat super, ook ik ben ervan overtuigd dat zelf dingen maken, praktisch en creërend bezig zijn goed is voor ieder mens.

10:29 a.m.  
Anonymous Lous said...

Super Tijm, met jouw hulp komen ze weer een stapje verder.

12:27 p.m.  
Anonymous Lida said...

Wat ben jij snel en wat een leuke tasjes. Ik moet me altijd zetten om aan die kleine dingen te beginnen. Prachtige kleuren hoor.

6:32 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Inderdaad; kanjers! Hartstikke goede actie van jou en R. Ik hoop jullie woensdag te helpen met garen en voor R. een muts.
Tot dan!

9:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

verschijnt in februari ,iets voor jou en jouw werk?daarvoor was je toc bij paul de leeuw destijds??
http://www.studieboeken.nl/Boek/9789046807033/1000-x-Anybody

groetjes hilly

9:15 p.m.  
Blogger janneke23 said...

Mee eens. Breien is goed voor een mens: Keep on knitting, through all crises, with confidence and hope....(Elisabeth Zimmerman, niet van mezelf, hoor)

12:05 p.m.  

Een reactie posten

<< Home