zondag, december 27, 2009

Hemel van wol

Zo aan het eind van het jaar voel ik de behoefte om terug te kijken naar het jaar wat achter me ligt. Wat is er allemaal gebeurd, wat heb ik er van geleerd. Wat vond ik leuk en wat vond ik minder leuk. Waar wil ik komend jaar graag meer de nadruk op leggen of mij op richten. Mijn pad een beetje sturen, doelgericht vooruitkijken en genieten van alles wat er toch onverwachts op verschijnt.
Zo bekijk ik ook mijn UFO's.
Waar wil ik nog wel mee verder en wat ga ik afhalen.
Dit project, de Wolhemeldeken, ligt geduldig te wachten tot het moment dat ik het weer ter hand neem. En dat is nu het geval. Zeker na 2 plaids te hebben gehaakt, heb ik weer erg zin om met deze deken verder te gaan.
Ik heb de 25 lapjes die ik al klaar had opgespannen.
Er staan weer 2 lapjes (ik brei een patroontje twee keer tegelijk) op de pennen.
En ik hoef nog maar 23 om de maat te krijgen die ik wil hebben. Net over de helft dus.
Begonnen in 2008 en hopelijk klaar in 2010.
Een lange adem. Een heel proces.





13 Comments:

Blogger Overstap said...

het gaat toch ook vooral om het proces denk ik vaak als ik zit te breien..maar als het er dan ook nog mooi uit komt te zien dan is het helemaal mooi... en ja.. je makt wel hele mooie plaids, dus deze zal er ook wel weer prachting uitzien als hij klaar is.. Gelukking 2010 vast en liefs van Jan

11:01 a.m.  
Blogger MariekeStAALSMID said...

Het is zeker de moeite waard om af te maken. En je zit nu in het proces van grote werken, lekker door gaan! Je hebt mooi garen gekozen.

11:12 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Goede voornemens en meteen nóg een deken! Hopelijk houd je deze zelf!

Daar kan je lekker in wegkruipen tot het nieuwe jaar.
Het meeste (brei-)werk is al gedaan.

3:29 p.m.  
Blogger dominiqueknitting said...

2009 was voor jou blijkbaar het jaar van het dekentje...nog veel succes met deze! En, heb je voor 2010 ook al projecten bepaald? Ik heb bij mezelf vastgesteld dat ik niet echt veel truien gebreid heb... dus dat wordt de uitdaging voor 2010

4:51 p.m.  
Blogger Janina Modaal said...

Het is een lang proces, maar het resultaat zal zeker de moeite waard zijn, precies!

5:02 p.m.  
Blogger Unknown said...

Ik bewonder je doorzettingsvermogen met de hexagon-dekens. Nu je al zo ver bent met deze deken zou ik 'm zeker afmaken! De mijne heb ik uitgehaald en de wol zit in de hexagon-deken (die nog lang niet af is)

5:09 p.m.  
Anonymous Siem said...

Maar nu nooit meer zeggen dat je niet zo van de grote projecten bent hoor ;-) Prachtig ook weer deze!!

10:05 a.m.  
Blogger José said...

Als je geen datum in de nabije toekomst hebt waarop zoiets af 'moet' zijn, is het toch heerlijk om mee bezit te zijn en te zien hoe het groeit! Geniet er maar lekker lang van, tijdens het maken en als hij af is ;-)

10:09 a.m.  
Anonymous annita said...

Prachtig die deken, leuk dat je hem weer op pakt. Ik kijk uit naar je volgende blokken. Ik heb nog mijn Great American Aran Afghan liggen. Als ik weer thuis ben (volgende week) ga ik daar ook weer mee verder. Ik moet dan toch nog veel tijd zitten met mijn been op stoel en kan dan dus veel breien.

10:21 a.m.  
Anonymous froukje said...

Die deken wordt echt heel mooi!

10:35 a.m.  
Anonymous Lous said...

Mooi Tijm, natuurlijk afmaken el duurt het nog jaren......
Alle goeds voor 2010.

3:02 p.m.  
Blogger Saskia said...

prachtig, prachtig, prachtig!
Wat ik benijd je doorzettingsvermogen met al die gigantische projecten. Inspirerend!

8:35 p.m.  
Blogger Linda said...

Yep, bekend verhaal... al ben je een stuk verder dan ik (12 lapjes sinda de start...). Maar wat heb je veel moois gemaakt Tijm, hopelijk denk je daar aan terug als je straks over tig jaar héérlijk onder je Wolhemeltje ligt te soezen :)

8:39 p.m.  

Een reactie posten

<< Home