dinsdag, december 29, 2009

Eindstreep

Nee, de eindstreep haal ik niet dit jaar met deze tas. Ik heb het wel geprobeerd, want ik wil graag met zo min mogelijk UFO's over de drempel, maar het gaat met dit project niet lukken.

Eerst heb ik de tas gebreid en zoals de kenner ziet, is het model gebaseerd op de Suzy Q. Na het breien heb ik eerst het breisel één keer gevilt op 40 graden. Daardoor was het breisel net iets steviger, waardoor het borduren, met de wollen draad makkelijker gaat.
Na het borduren heb ik de tas op 60 graden gewassen.
Met het resultaat ben ik erg tevreden.

Maar............. het hengsel.
Ik had het plan om een gebreid hengels te maken en die te verfraaien met een band. Na eerst veel moeite te hebben gehad om goed band te vinden ben ik nog niet zo enthousiast over het geheel.
En ja, dan ga ik niet fanatiek door met oplossingen zoeken en experimenteren, maar stap in de valkuil van laten liggen, om heen drentelen en aarzelen.
Dan blijft het liggen en komt het niet af. Een vervelend gevoel.
Morgen zal ik in de lunchpauze (ja werk gaat gewoon door) zoeken naar een zeilwinkel of zij plastic en breed band hebben.

7 Comments:

Anonymous Siem said...

Ik vind je tas prachtig geworden en het is zonde wanneer je hem zou laten liggen in de valkuil. Hoop dat je de benodigde materialen kunt vinden om hem af te maken.

7:43 p.m.  
Anonymous Lous said...

Als het een beetje mee zit krijg je hem nog wel af voor het einde van het jaar.
Ziet er mooi uit.

1:12 a.m.  
Anonymous Mirjam said...

Wat zonde als deze blijft liggen!! Hij is echt prachtig!

10:33 a.m.  
Anonymous annita said...

Wat een supertas!! Hij verdient een mooi hengsel.
Wat leuk om een aantal 2009 projecten op een rij te zien, de plaids zijn en blijven schitterend.

En, ik kan het niet laten om het er even bij te schrijven, IK GA VANDAAG EINDELIJK NAAR HUIS.

8:44 a.m.  
Blogger MariekeStAALSMID said...

wat een mooie tas! hij verdient het inderdaad om af te maken. Laat hem maar gewoon even liggen, de oplossing komt dan vanzelf is mijn advies. mooi hoor!

11:20 a.m.  
Anonymous yvonnep said...

Meid, ik vind die tas helemaal schitterend. Wat ben je toch een perfectionistje!

5:56 p.m.  
Anonymous Marianne P said...

Wat een prachtige tas!!!! En dat twijfelen en laten liggen herken ik. Ik heb me voorgenomen dit jaar veel af te maken.

9:06 a.m.  

Een reactie posten

<< Home