zondag, januari 24, 2010

Witte deken

Buiten is de wereld weer wit. Bedekt met een, toch wel weer, dikke laag sneeuw.
Binnen ben ik bedekt door een roomwitte deken, de Wolhemeldeken.
De lapjes die ik al klaar heb, ben ik hier en daar al aan het inelkaar zetten. Er liggen 4 lapjes opgespannen te wachten om ook aan elkaar gezet te worden. En er staan alweer 2 lapjes op de pennen met een leuk ajourpatroontje.
De deken vordert zo gestaag.

Maar ik ben met meer bezig, niet alleen op brei en haak gebied, maar ook op tekengebied.
Jaren gelden heb ik veel model gestaan voor teken en schilderlessen en voor kunstenaars. Erg leuk, zwaar en boeiend werk. Mijn droom was toen al om ooit ook eens van deze lessen te gaan volgen. En daar is het nu eindelijk van gekomen.
Afgelopen donderdag had ik de eerste les en ik vond het zalig om te doen.
Textiel blijft mijn grote passie, maar op het platte vlak bezig zijn heeft ook wel wat.



10 Comments:

Blogger MoniqueB. said...

Oh wat leuk! Dit brengt oude herinneringen op, toen ik nog op de kunstacademie zat. Dat waren leuke lessen om te leren kijken.
Ik heb ze allemaal bewaard en heel soms lijst ik er een in.
Hoeveel lessen zijn er??

11:53 a.m.  
Blogger dominiqueknitting said...

een heel nieuwe uitdaging voor 2010. Jij zit ook niet stil! Succes ermee!

12:22 p.m.  
Anonymous froukje said...

O, wat mooi, leerzaam ook. Wat jammer dat je deken nog niet af is, het is nu steeds zo vreselijk koud! :)

2:53 p.m.  
Anonymous Marijke said...

Leuk, weer iets helemaal nieuws oppakken. Tekenen is ook prachtig om te doen.

4:07 p.m.  
Anonymous Jolanda said...

Prachtig!

6:08 a.m.  
Blogger tikjewit said...

Oeps, voor mij ook al weer n tijd geleden dat ik dat gedaan heb maar weet nog wél dat ik het altijd heeeerlijk vond om te doen. Mooi werk hoor!

8:52 a.m.  
Anonymous annita said...

Wat een spannend tekenwerk, ik kan me voorstellen dat je daar plezier in hebt.
Ik ben op dt moment ook weer helemaal in de deken, maar in mijn geval is dat de great amercan aran afghan.

9:44 a.m.  
Anonymous Siem said...

Prachtig Tijm!! Ook daar ligt veel talent dus.

9:16 p.m.  
Blogger baukje said...

Wat mooi zeg...

6:38 p.m.  
Blogger Saskia said...

homo creativaris! ;-) Mooi hoor

9:48 p.m.  

Een reactie posten

<< Home