vrijdag, april 25, 2008

Zokjes en het goede doel

Mijn moeder stuurde van de week dit krantenartikel naar me toe (bedankt Ma).
Ik vond het zo'n mooi voorbeeld hoe zeer verschillende zaken toch samen kunnen komen.

Twee studenten klaagden over de standaard beschermhoesjes van hun mobiele telefoons. Hun toehoorder, de 75 jarige 'Oma' Christl, begon meteen met breien van een hoesje. Ze maakte een soort sokje. Waarop de studenten bedachten om hiervan een mogelijkheid te maken voor het inzamelen van geld voor ontwikkelingsprojecten in Zimbabwe.
De zokjes (kruising tussen zakje en sokje) zijn allemaal uniek en worden op verzoek in alle maten en patronen gebreid.
De oudere generatie draagt het ambacht van breien over aan de jongere generatie. Het breien komt uit de 'oudbollige' hoek en wordt flitsend gebruikt bij mobiele telefoons en iPods. En met het breien kan ook nog een goed doel gesteund worden.
Vrolijk word ik van zulke artikelen in de krant, die toch vaak vrijwel alleen uit ellende bestaat.

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Prachtig initiatief!

10:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

O, geweldig!!

Dit soort berichten hoor en lees ik graag.

9:02 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een goed idee!!

9:19 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Nieuws waar je blij van word!

10:52 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

en zie ik daar leuke knapen breien? Dat moet ik die gasten van mij laten zien!

9:30 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

leuk en prima idee
marianne

5:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ook ik word hier heel vrolijk van, wat een mooi nieuws is dit!!!
Groetjes van Petra

7:28 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja dat zijn de leuke artikelen!

9:51 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dit soort artikelen lezen we graag!

12:00 a.m.  
Blogger Prunila said...

Hola!!! It was so nice to see you (only some minutes but... great) in Barcelona; When I was a child I had the books of the designer you brought the "stichmakers", so it was a lovely "memory" for me. Thanks so much for everything; the bonbons were fabulous, I almost got an indigestion eating some, ji ji, too much candy.
I hope you had a great travel, I'm sure they will remember you at Bk ;-) happy knitting to you too!!!

1:05 a.m.  

Een reactie posten

<< Home