donderdag, april 24, 2008

Breiwerk en scheermesjes

..................wat hebben die twee met elkaar te maken?
Ik zal het uitleggen. Mijn Malabrigo vestje was zalig om te breien en is prettig om te dragen, alleen heeft dit garen de neiging om snel te 'pillen'.
Van haar kreeg ik de tip om dan het breiwerk 'te scheren'.

Door het scheren snij je de vezel af en is de kans op weer 'pillen' minder. Dit is handig voor alle garens die deze neiging hebben.
Toch vond ik het wel eng om te doen, was bang er grote gaten in te snijden, maar dat is niet gebeurd. Gewoon het mesje vlak op het werk leggen en kleine trekbewegingen maken.
Nu is mijn vest weer fris en gladgeschoren !


10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat een idee. Het lijkt me doodeng!! Ik ben blij dat jij het hebt uitgeprobeerd. Ik heb ook nog een trui liggen die hard aan de antipil toe is. Ik ga het zeker proberen.

10:05 a.m.  
Blogger Rineke said...

Ik vind scheren niet eng...

Wat zijn die gaatjes leuk geworden zo als je die hebt verdeeld!

10:36 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat een idee!! Bedankt voor de tip!

9:13 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik zou inderdaad ook bang zijn dat je door het breiwerk heen zou gaan, dit garen is zo dun. Ik ben blij voor je dat het goed gegaan is. Er bestaan ook speciale (scheer?)apparaatjes om pillen te verwijderen. Volgens mij kan je dat gewoon bij de huishoudwinkel kopen(Blokker ofzo).

10:31 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

bedankt voor de tip!

4:25 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hmmm, ik denk dat R daar minder blij mee zal zijn (ik gebruik zijn mesjes niet alleen voor mijn benen, maar nu ook voor mijn breiwerk). Daar gaat het mannenbolwerk.

10:41 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat fijn te lezen dat jij dit al hebt geprobeerd. Met een gekocht vestje dat ook zo pilt, zat ik er al aan te denken het op de een of andere manier te scheren. Gewoon met een scheermesje, goed idee!

10:50 a.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Ik had ooit een hele dure trui gekocht die ging pillen. Dus ik boos naar de winkel, toen vertelden ze me dat sommige wolsoorten, helaas vooral de hele zachte, die neiging nou eenmaal hebben, maar dat je ze eraf kunt scheren. Ik vond het heel eng en heb ze gevraagd het me eerst maar voor te doen en het ging prima!

Die pluisverwijderaars uit de winkel trekken aan de vezels waardoor je sneller nieuwe pluisjes krijgt. Scheren of knippen is het beste.

7:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Een goede tip, maar doodeng om te doen! Maar jij geeft het goede voorbeeld.

12:02 a.m.  
Blogger Prunila said...

WOW!!! I have seen this one... the one you had at bk? Nice color and this "hole distribution" is very original, : D

1:07 a.m.  

Een reactie posten

<< Home