maandag, maart 31, 2008

Changing colours

Hij is af, het vestje van Malabrigo garen.
Ik mocht van mezelf nu eens geen zwart, grijs of roden gebruiken en heb op advies van haar voor deze blauwe kleur gekozen. Ik ben er blij mee.
Als basis patroon heb ik een beschrijving van een vestje van Drops gebruikt. Ik weet al niet eens meer welke, want ik heb het helemaal verandert: De V-hals heb ik rond gemaakt. Ik heb de panden tegelijk gebreid en moest het meerderen vanuit de taille verlengen door mijn lengte.
In de panden heb ik gaatjes gebreid, als waterdruppels. Ik had hiervoor een soort telpatroon gemaakt om te zorgen dat het effect wat ik voor ogen had, wel uit zou komen.
Wennen voor mijn gezin, om mij opeens in blauw te zien.

20 Comments:

Blogger MarieLouise said...

Wow, ziet er super uit zeg. Erg gaaf met die gaatjes! En die kleur kan je best hebben :D

4:58 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Erg Mooi!

5:57 p.m.  
Blogger Unknown said...

Wow, knap alles veranderen naar je eigen smaak. En het is een prachtige blauw!
Is er een beetje rust in de tent?

6:06 p.m.  
Blogger Tineke said...

Wat is 'ie mooi zeg. En een hele gave kleur.

Gr. Tineke uit DK

6:10 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oohhh, wat leuk, het druppeltjes patroon. Ik was al benieuwd; het resultaat is boven verwachting. Was het erg veel werk om al die toevallige druppeltjes uit te tellen??

10:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat een prachtig vestje is dit geworden. Knap om het druppelpatroon ook zo te krijgen als je in gedachten had.
Ook dank voor het patroon van de Arandeken, ben helemaal weg van deze prachtige kabels!
Sterkte met je vader.

10:31 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Dat staat je goed! Lekker fris kleurtje voor een echt lente gevoel!
Ik wist niet dat het uiteindelijk een vestje zou worden; mooi hoor!

10:41 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Prachtig!

11:11 p.m.  
Blogger Mariella said...

Hmmmm, lente! Heerlijk, mooie kleur en leuk met die waterdruppels, ik denk dat ik dat ook een keertje ga proberen (ooit, als er vrije tijd is :-) )...Staat je goed!

10:03 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Blauw is mooi!! staat erg goed!

12:41 p.m.  
Blogger Ammerins said...

Ooo, wat is hij mooi geworden! Mogen we hem morgen live bewonderen?

2:18 p.m.  
Blogger dagmar said...

Leuk zeg, en wat goed dat die druppels echt a-ritmisch zijn (snap je wat ik bedoel?) Knap!

7:58 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat is ie mooi geworden, en ik kan het niet helemaal zien op de foto, want je bent niet helemaal zichtbaar (!), maar volgens mij staat ie je geweldig! Marijgje

10:06 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

als je zoveel verandert hebt, kun je het wel als eigen patroon beschouwen. Komen die waterdruppels van je (waterdruppel) muts?

1:29 p.m.  
Blogger lheurebleue said...

heel bijzonder die waterdruppels bij die aquakleur!

1:58 p.m.  
Blogger ingrid said...

Hier ben ik zo jalours op, je eigen patroon maken, dat durf ik gewoon niet aan, ik brei heel volgzaam het patroon en hoe het uitvalt is het dan maar.
Het is in ieder geval een prachtig vestje geworden en een erg mooie kleur.

6:27 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb hem gisteren al gezien en in het echt vind ik hem nóg mooier dan hier op de foto's (maar dat is heel vaak zo natuurlijk).
In vond hem je erg leuk staan en het patroon heel mooi gemaakt.

9:37 p.m.  
Blogger Rineke said...

heel mooi bedacht en uitgevoerd, zo met die druppels

11:08 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Erg mooi vestje en erg mooie kleur ook.

6:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een supervestje!

7:57 a.m.  

Een reactie posten

<< Home