woensdag, maart 05, 2008

Een doorsnee doordeweekse dag op het forum van SnB Fryslân

O wat ben ik BOOOSS. Krijg net een telefoontje van de LC (Leeuwarder Courant) dat ze niet komen!!!!!!!!!! *(^*$%^#*(&^* Ze zagen nu net dat 2 jaar terug (ja 2 jaar terug) een artikel geschreven is over breien en ze vinden het nu te snel om daar weer iets over te schrijven. Ik heb gepraat als Brugman, maar hij bleef afhouden.

Nou zeg, dat slaat toch nergens op. Twee jaar geleden ja, maar zelf schrijven ze een paar weken geleden over die mevrouw die sokken breit (en zegt dat jonge vrouwen niet meer breien of kunnen breien), dus ZIJ halen het onderwerp uit de kast.

Wat is de naam van die man? Dan bel ik hem NU op. Wat denken ze wel niet...

Oooooooooooooooooooooooooo, wat een oetl#l!!!Goh, tja, er zou eens een correspondent een avondje gezellig in een cafe moeten zitten om een leuk stukje te schrijven. Grrrrr. Ik mail ff mijn vriendin bij Omrop Fryslan. Misschien vinden zij het leuk genoeg om er iets mee te doen...Grrrrr

Heb je dit aan de LC redactie gemaild of ook aan Mercurius, OmropFryslan, etc...

HAHA!!! Dan wordt het misschien een spannende avond, want ik heb net even gesproken met de journalist die vond dat hij niet hoefde te komen. "Ja nee dat zei mevrouw B….. ook al, ja ik heb net met mevrouw B…… blabla". Dus ik heb hem kordaat onderbroken en op nette wijze te kennen gegeven dat hij nu wel veertig vrouwen DIEP heeft teleurgesteld (mijn collega's lagen helemaal in een deuk hier :). Enfin, hij zou zijn best doen om nogmaals te kijken of er toch nog iemand kon komen. Ik heb gezegd dat hij dat zeker moest doen en dat ik verwachtte dat hij zijn uiterste best zou doen om deze wandaad recht te breien (okee dat was een per ongeluk woordgrapje).

Ik zie het al voor me...
Links de camera-opstelling van Omrop Fryslan
Rechts de journalisten van de LC
Langs de achterwand SBS6...
DAT ZAL ZE LEREN!!!

HAHAHAHA Had hij weer zo'n kwaaie vrouw aan de lijn. Ik heb ook 10 min tegen hem aan zitten praten. Maar ondertussen zit ik niet stil en heb Omrop Fryslan gebeld (had jij bericht niet gelezen, want het moet snel tussen werk door). Helaas had ze geen kamera beschikbaar vanavond maar vond het erg geweldig. Ze komen volgende maand met kamera! (ja niet te hard juichen, die journalisten vertrouw ik niet meer). En ze wil proberen vanavond de radio langs te sturen.

Wie weet zit vanavond heel Wouters vol met pers, want ik was eigenlijk ook van plan Fries dagblad te bellen, want hé als de LC niet wil.................dan willen anderen ons wel!!


En als die journalist toch komt sturen we hem gewoon weg! En ik geloof ook niet dat ze nog komen. Hij klonk ook zo vermoeid: Jaaaaaa dat zei ik net ook tegen mevrouw B........ (die heeft vannacht nachtmerries van Stitchende Bitches ;)

Mijn collega's maken al grappen dat er morgen in de krant staat: "LC journalist in greppel gevonden met vierhonderd breinaalden in lichaam"

Mijn rondbreinaald is geolied en geslepen. Laat maar komen, gna gna...






Korte uitleg:
SnB Fryslan was toegezegd dat er een journalist zou komen om de avond te verslaan voor de krant. Een Mevrouw van 84 jaar zou langs komen. Zij had een paar weken terug in de krant met een stuk gestaan over haar sokkenbreien en had gezegd dat vrouwen tegenwoordig niet meer konden en wilden breien. Als SnB konden we dat niet over onze kant laten gaan en hebben we geregeld dat ze zou komen en de journalist had ons beloofd een mooi stuk met foto te schrijven over deze ontmoeting.
Mooi kado samen gesteld, alle leden opgetrommeld, extra breiwerk klaar gelegd. En dan belt de journalist 4 uur van tevoren op dat hij niet zou komen ^@#!$.
Maar gelukkig kwam er door onze acties een zeer leuke journaliste van Omrop Fryslân radio en komen we zondag in de ether.

Wordt vervolgd.

15 Comments:

Blogger Angelique den Brok said...

En een leuke avond dat het was! En gelukkig vond mevrouw Walinga het wel leuk!

10:36 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Gemiste kans! Maar wat was het leuk.

8:21 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een voorpret......! Maar wat was het een geslaagde avond, erg gezellig en wat een opkomst, super!
Marijgje

9:25 a.m.  
Blogger José said...

23! Zo, wat een opkomst! Dat gedoe met de krant willen wij in Tilburg niet, daarom houden we de pers altijd af, als ze weer langs willen komen ;-)

9:25 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Boos, bedoel je..

Ze weten niet wat ze missen.

10:01 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

:-) Heh. net goed.

10:07 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ai, ik wist niet dat je zo boos kon worden, als ik dat geweten had dan weet ik niet of ik wel had durven komen.....

Nee, zonder gekheid. Ik vond het heel erg leuk, heb me niet vaak zó welkom gevoeld, ik kreeg er een kleur van! Maar wat was het gezellig!!!

Mooi stukje heb je erover geschreven! Ik ben benieuwd naar wat er over op de radio komt. Ik zal eens even nagaan of wij wel Omroep Friesland op de radio krijgen. Weet je al hoe laat ze het gaan uitzenden?

10:23 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja ik sluit mij geheel aan bij wat al gezegd is, het was een super leuke avond en wat een energie krijg ik daar toch elke keer weer van!!

10:46 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel goed opgeschreven, Tijm! Ik had net Hannah aan de telefoon en heb het hele verhaal gehoord!
Ga zo door en laat van je horen!!

12:37 p.m.  
Blogger dagmar said...

Go Girl! Af en toe wilde ik dat ik nog in Leeuwarden woonde....

Dagmar

2:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het was me wat! maar we hadden een geweldige avond!

4:44 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Waarom hou ik toch zo van je als je boos bent? :-)

5:16 p.m.  
Blogger Nederlass said...

Kansloos van de LC! Die man had natuurlijk geen zin in een truttig breikransje. :(
Gelukkig klinkt het alsof het wel een leuke avond is geweest!

En Jan vindt je mooi als je kwaad bent. :P

7:28 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

*gniffel* ik zie nu alle reacties pas!! Het was wel een super gezellige avond, ik denk de leukste die ik tot nu toe heb gehad bij de Stich 'n Bitch! Ben benieuwd naar de radio uitzending!!

Oja, ik moet ook maar eens aan een cursusje Fries voor dummies ofzo.. pffff...

12:53 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

De reactie van mijn man na het voorlezen:

Ohhhh dus DAAR staat dat 'bitch' voor in Stitch ' Bitch!!!

Ik krijg nog steeds een rode waas voor m'n ogen als ik aan die vent denk (de journalist, niet mijn man). Nouja, laat hem maar lekker mannelijk zijn hoor, WIJ hebben een superavond gehad!!! Ik hoop dat 'ie straks vertwijfeld op de bank zit als hij de docu ziet die Omrop Fryslan straks over ons gaat maken: allemaal leuke jonge frisse knappe meiden en dan denkt hij: WAAROM???? (...was ik zo'n male chauvinist pig???)

LOL

gr Linda

9:13 a.m.  

Een reactie posten

<< Home