dinsdag, februari 12, 2008

Boven het hoofd groeien.....

Project gebreide-vilten-tas begint me boven het hoofd te groeien.
Hij is van afmeting al enorm, in verband met de krimp, maar nu komt het op het einde aan en ik begin er enorm tegen op te zien er verder mee te gaan. Misschien bang dat al het werk voor niks is geweest en de tas tegen valt?? En hoe moet ik het met de klep doen, wat is mooi?
Het eerste idee (de handvatten door lussen te laten gaan) valt nu af. Dat wordt dus een heel stuk uithalen, maar dat wil niet goed met dit lontgaren. De draad breekt steeds.
Bleh...................

14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hmm Ja dat klinkt wel een beetje als een probleem, maar jou een klein beetje kennende, ga jij daar gewoon een oplossing voor vinden. Hij ziet er inderdaad enorm uit, succes en ben zeer benieuwd.

11:28 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Hè bah. Zou je de gaten dicht kunnen maken met de "Kitchener stitch"? Dan hoef je het niet uit te halen en kan je toch dóór.
Hij mag wel heel erg gaan krimpen, anders past er zometeen nog een slaapzak in! (sorry hoor)
Een hele klus, al met al.
Suxxes.

12:22 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Die gaten zou ik gewoon dichtnaaien. Na het vilten zie je dat toch niet meer. Verder gewoon flink vervilten: uithalen kan niet, dus dat is de enige mogelijkheid. Hij wordt dan misschien toch nog wel mooi. Ik ben benieuwd naar het vervolg van dit verhaal.

9:18 a.m.  
Blogger Ammerins said...

haha, wat een gave foto ;)
Succes met de tas, hoop dat hij goed krimpt!

9:38 a.m.  
Blogger Rineke said...

Daarom haat ik lontgaren. Zo veel zelfs dat ik een hele knot heb zitten kaarden en het door ander garen heb gesponnen. Maar ik zou die gaten inderdaad gewoon dichtnaaien, na vilten lijkt me dat je dat echt niet ziet.

Ik moest lachen om die bovenste foto, deed me een beetje denken aan de Yarngina (die je misschien wel op ravelry hebt gezien).


Nou, benieuwd hoe dit avontuur eindigt!

9:38 a.m.  
Blogger Rineke said...

oh en ik bedacht nog iets: Mocht de tas na het vilten nog steeds erg groot zijn dan kun je 'm toch gewoon kleiner knippen en aan elkaar naaien? (Of er zelfs 2 van maken !!)
Nou zet em op, hij is bijna af!

9:39 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat jammer dat je denkt dat het niet mooi wordt.
inderdaad de gaten dichtnaaien en het gewoon laten gebeuren is denk ik de enige optie.
Vind het wel leuk dat je ook je "mislukkingen" met iedereen wil delen, daar put ik ook de moed uit om dingen te veranderen, uit te halen en weer opnieuw te beginnen.
Heb zelfs de schaar in een vest gezet dat ik achteraf te groot vond, alles onder de lockmachine en nu is het veel beter naar mijn zin.
Succes met het vervolg, wacht in spanning af.

Ingrid

10:55 a.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Gewoon doen wat de rest zegt, dichtnaaien, doorgaan, wassen en er het beste van hopen

11:13 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja, ik ben het ook met de anderen eens: gewoon dicht maken die gaten, afbreien, vervilten en er het beste maar van hopen!

Ik heb er trouwens alle vertrouwen in dat het wel goed komt.

2:58 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jij weet overal een oplossing voor te bedenken. Het komt zeker goed.

Enige foto!!

3:27 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een grote jobster zeg! Hoe is het nu, een paar dagen later.ben je al verder gegaan? Marijgje

4:59 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat. En als de tas te groot is...... paar wieletjes eronder en je hebt de perfecte bevoorradingstas voor de landelijke stitch 'n bitchdag.

10:01 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

straks mag je de bus niet meer in :)

marcella
http://nuttigenfraai.web-log.nl

9:45 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een klus zeg! Gewoon doordaan, ik heb er alle vertrouwen in dat het formaat wel goed komt tijdens het vervilten.

11:12 a.m.  

Een reactie posten

<< Home