woensdag, januari 23, 2008

And another sock is on its way

Wat is een dag zonder sokkenbreien??
Daarom staat er weer een nieuw paar op de pennen en wederom met de magic loop en toe-up.

Yarn: Trekking (XXL) (75 % Schurwolle superwash, 25% Polyamid) colour:108
Pattern: basic pattern.

Ik brei een basispatroon voor een toe-up sok, welke zij mij onder de aandacht bracht. In het patroon is de mogelijkheid om door te klikken naar een matentabel, die je kunt gebruiken om diverse maten sokken via de toe-up methode te breien. Erg handig!
Ik brei dit keer voor mijn dochter en zij wil graag een 'gewone' sok. Geen speciale dingen dus. Maar ik kan het niet laten en maak, heel suptiel, een kabeltje aan de buitenkant van de sokken.

Here you can find the pattern for this toe-up sock I use. In the pattern you find a link to a chart with different sizes.
This sock is for my daugther and she wants a 'normal' sock. But I couldn't help myself: I have to make a little cable in it.

10 Comments:

Blogger MoniqueB. said...

Vind je het niet 'erg' dat de kleuren niet gelijk op gaan?
De kleur vind ik wel erg vrolijk, ook van de muts.
Je breit als een trein zeg!

9:27 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een mooi garen heb je! heel subtiel, en toch met uitgesproken kleuren.

9:35 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een mooie wol. En ach, zo'n kabeltje moet toch kunnen!!
Bij mij staat er ook altijd een paar sokken op de pennen.

10:22 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Een kabeltje kan ze toch geen bezwaar tegen hebben!? Leuk garen, ik heb ook van dat soort garen liggen maar dan in het groen. Moet ik ook maar eens wat van gaan maken!

11:58 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wauw prachtig! Mooie wol!

1:13 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een prachtige kleur garen, dat trekking garen heb ik nog niet gebruikt maar ik ben altijd enthousiast over het resultaat bij anderen. Op de wishlist dan maar? Mooi dat kabeltje aan de zijkant, mooi subtiel, Marijgje

7:22 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

ach die kinderen willen alles gewoon: zodat ze niet opvallen! het liefste willen ze straatsteen kleuren zodat ze opgaan in de omgeving! ;-)

1:39 p.m.  
Blogger Unknown said...

Oh wat een mooie kleuren zeg. Ik vind ongelijke sokken geweldig!

7:19 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een mooie warme kleuren heeft dit garen. En een heel subtiel kabeltje moet kunnen!!

11:43 p.m.  
Blogger Rineke said...

Oh GEWELDIG! Daar was ik nou net naar op zoek, een toe-up MET een gusset. Dankjewel!

3:26 p.m.  

Een reactie posten

<< Home