zondag, april 20, 2008

life line

Fearless Knitting..............nou, ik vind het breien van de Mystic light KAL nu doodeng.
Elke toer die ik brei bezorgd me de nodige zenuwen en ik ben blij als ik even kan rusten bij de middelste kabel of als ik een pen uit heb gebreid. Gewoonlijk ben ik koelbloedig lace aan het breien, maar nu, met ook lace op de achterkant, begin ik toch het overzicht wat kwijt te raken. En met ingehouden adem, met grote concentratie aan het tellen en opgelucht adem halen als ik aan het eind van de toer ben.

Daarom heb ik iets gedaan wat ik nooit doe, ik durf altijd zonder 'vangnet' te breien, maar nu heb ik een life line ingebracht, een vangnetje, voor als het onverhoopt toch fout mag gaan. Het zorgt er in ieder geval voor dat ik mijn zenuwen iets meer de baas ben, maar toch, ik zal blij zijn als dit project klaar is. Ook al vind ik het niet rot om te breien, maar het is gewoon ONTZETTEND ENG!Sorry voor de vieze vingers. Als tuinfanaat krijg ik ze de laatste tijd gewoon niet meer schoon, hoe ik ook boen en afwas.

Hier een video hoe je een life line kunt zetten. Even naar beneden scrollen en klikken op video for life line

I'm knitting the Mystic light KAL and now, at clue 4, I get nervous. It's difficult and nice to knit,but for the safety,I use a life line.
My fingers are very dirty because I work a lot in the garden. Sorry for that.
Video how to make a life line.

13 Comments:

Anonymous Anoniem said...

wow, dat doe ik je niet na...nog niet, misschien ooit een keer want ik vind het prachtig! en je handen...inwrijven met gebruikt koffiedik...helpt écht!!

6:59 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuke log, idd lijkt me die ook eng te breien, handig zo'n lifeline enne mijn vingers ziet er precies zo uit! hahaha

9:13 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Ik doe het zonder lifeline, maar ik vind het ook best stoeien. Ik heb nu gewoon maar heel veel markeerders geplaatst, maar heb al een paar keer stukken teruggestoken.

9:33 p.m.  
Blogger Tijm said...

Mensen, excuus voor weer een spam comment. Ik wil eigenlijk niet de beveiliging d.m.v. letter/cijfers invoeren omdat dat tijd kost voor degene die wil reageren. Maar als dit blijft gebeuren dan moet ik het helaas wel doen.

6:41 a.m.  
Blogger Mariella said...

Hmmm, ik kan het me helemaal voorstellen dat het eng is, de SSS vond ik ook al spannend (hoewel die nu definitief uitgehaald gaat worden). Heb je straks iets waar je gigatrots op kunt zijn!

8:45 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mijn handen zien er ook niet uit. Ik ben zo benieuwd of de papaver die ik je vorig jaar stuurde is gekiemd bij jou in de klei. Bij mij zitten er veelbelovende knoppen in, maar dat is wel in exemplaren die al een jaartje ouder zijn.
Die lifeline, spannend dat je het doet, maar voor mij is dat soort breiwerk te ingewikkeld.

9:13 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dit is inderdaad fearless!! Hoewel, je schrijft zelf dat je het eng vindt...;-)

Maar als er hulpmiddelen zijn om het gemakkelijker te maken dan moet je dat gewoon toepassen toch? Zo'n lifeline lijkt me inderdaad wel handig want als je een stuk moet uithalen krijg je het onmogelijk weer goed op de pennen zonder. Succes met je Mystic light Kal.

En ook met het aanpakken van de spam. Heel vervelend. Als het nodig is: gewoon die code instellen hoor. Heb je nu al uitgevonden hoe je ongewenste reacties moet verwijderen?

10:05 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

onder mijn nagels zit verf, het lijkt minder vies dan tuinaarde maar is net zo charmant :)

en ook ik ben aan de life line, want mijn eerste echte lace project staat op de pennen.

12:32 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

geniaal: een lifeline! Nog nooit van gehoord. Bedankt voor de tip!

7:44 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat is breien toch spannend hem een thriller is er niets bij!Ben wel nieuwsgierig naar het eindresultaat cq tussenstnad mag ook. Marijgje

6:45 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Je doet het prima! Ik heb in dit project 1 life line, na clue 1. Ik ben zo 'bijgelovig' dat ik hem er niet eerder uit trek voordat hij klaar is. Bij andere projecten (vooral truelace)heb ik meerdere lifelines.
Een klein beetje scrub, of biotexhandbadje kan helpen.
Met dit weer móet je haast de tuin wel in, vooral na die sutterige herfst.. eh.. winter die we hebben gehad.
Ga zo door, je bent er bijna.

8:33 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ohm...... Rust en kalmte kan u redden.
Of anders een cd met snoeiharde muziek om al die opgekropte energie vrijheid te geven.

6:53 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Handige site met al die tips. Goede ideeën zijn vaak simpel.
Voor je handen heb ik nog wel een tip. Gardners hand therapy handcreme van Crabtree & Evelyn. Even insmeren voor je in de tuin gaat wroeten en achteaf gebruiken als handcreme, Gevolg schone ene zachte handen en het ruikt ook nog een lekker. ( vind ik)

groetjes ineke

9:56 a.m.  

Een reactie posten

<< Home