donderdag, januari 11, 2007

Tijd geleden

Toen de kinderen nog klein waren maakte ik vrijwel al hun kleding zelf.
Ik kocht stoffen bij de Olilly dump in Alkmaar, welke ik combineerde met lappen van de stoffenmarkt in Utrecht (op zaterdagochtend) en lappen van Jan Sikkens. Heel wat broeken, jassen (zowel winter als zomer) bloesjes, rokken en jurken zijn uit mijn naaimachine gerold.
Ook breide ik heel veel. Vaak maakte ik een combinatie van diverse patronen, ideeen van mezelf en wensen van de kinderen. Het combineren van stof met gebreide patroondelen vond ik ook leuk.
En elke verjaardag maakte ik voor het jarige kind een echte verjaardagstrui met daarop het cijfer van hoe oud ze zijn geworden en vaak ook nog hun naam.
Deze truien heb ik allemaal bewaard. Voor misschien later ...........de kleinkinderen.

22 Comments:

Blogger Unknown said...

Wat lief! En mooi. Goed idee!

8:16 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk dat truitje, ik had die met nummer 3 eens gemaakt.

8:20 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

The good old days...

9:11 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een vrolijk trui :)

9:11 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

schattig truitje en wat een goed idee om dat allemaal te bewaren. leuk, eigenlijk zou ik de hele collectie wel willen zien ;)

9:26 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Voor het eerst, als trouwe lezer, reageer ik. Wat een lief truitje, heb je daar nog een patroontje van, kan ik het breien voor mijn nieuwe adoptienichtje.Ga vooral zo door met je blog!

groetjes van Janet

9:50 a.m.  
Blogger - said...

Oh, die cijfertruien! wat een jeugdsentiment. Prachtig trouwens, deze nummer 2. Kan nu zo weer mee met de mode!

10:37 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Mooi Tijm. Ik doe het ook, alles wat ik maak bewaren. Ik geef veel weg, maar die niet.
Heel lief truitje, mooie kleuren en een prachtige afwerking.

10:54 a.m.  
Blogger odette said...

Ze zijn inderdaad erg leuk, echte ollily truitjes zo met die kleurtjes en (ik weet niet oud ze zijn maar) helemaal weer van nu.

12:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

eh, nee was toch nummer 2!

2:12 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat leuk, echt een leuk idee.

2:17 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Idd, heb ook kasten vol met bewaar, kleding truien. Zeg maar 1 grote sampler, als voorbeeld voor later :-)).

2:50 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wilde er nog bij zeggen dat ik dit truitje heel leuk vind, lekker bont en vrolijk !!!

2:51 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb voor de kinderen heel veel genaaid en gebreid. Maar een verjaardagstrui nooit aan gedacht. Wat een leuk idee zeg. Zag het net bij jou jongere zusje op het log staan!!
Heel erg leuk en wat heb ik een spijt dat ik ze weg heb gegeven!!

3:08 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

leuk idee van het verjaardagcijfer! en een mooie trui, beetje folkloristisch met die randen en kleuren

10:22 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Echt een leuk idee!
Ik heb ook heel veel van de zelfgemaakte kleding, zowel genaaid als gebreid en gehaakt, nog bewaard. Ook wat mijn moeder heeft gemaakt al was er wel heel wat oubolligs bij en uit te tijd; het blijft emotioneel en heel waardevol! Goed te lezen dat er dat meer hebben gedaan! Was gewoon toch zonde om het weg te doen na zoveel uren werk ;-)

10:32 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Geweldig idee! Goed bewaren.
Volgt de rest nog??? Tot welke leeftijd ben je doorgegaan?

10:46 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Berthi toch!, ik krijg héél erge gedachten bij je laatste opmerking :)
( grote slungelige puber in kakelbonte trui met 17 op voor- en achterpand gemaasd ;)

3:00 p.m.  
Blogger Rineke said...

Jan Sikkens. MIjn held.

Wat een leuk truitje

7:01 p.m.  
Blogger Tijm said...

Berthi ik kan je uit de droom helpen: ik ben doorgegaan tot en met 12 jaar. Dus de lagere school. En de laatste jaren (10 11 12) werden er al heel klein en suptiel in verwerkt.

7:15 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zus Tijm is jarig las ik :)
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
liefs en groetjes, Marcella

12:01 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

GEFELICITEERD!!!

Zusje heeft het verklapt, fijne dag !!!
(pssst ik moet nog een nachtje slapen:-)))).

1:25 a.m.  

Een reactie posten

<< Home