vrijdag, januari 05, 2007

Met dank aan

Mijn eerste Clapotis is klaar! Het garen heb ik als grote verrassing van Froukje gekregen waar ik heel blij mee was.
Ze had het zelf geverfd en het breide heel lekker.
Doordat ze mij diverse bolletjes had gegeven kon ik de kleuren leuk in elkaar over laten lopen. Het is een mooie dunne sjaal geworden, omdat het vrij dun garen is en ik hem gebreid heb op pennen 4.
Ik vind het een echte voorjaar sjaal, voor de wat warmere dagen. De katjes die alweer aan de Hazelnotenboom hangen zien daar ook rijkhalzend naar uit.

Vervolgens ben ik aan de tweede Clapotis begonnen, want daarvan heb je nooit genoeg! Ik brei deze van Rowan Tapestry garen op een rondbreinaald van 4,5.

Ook dit garen breit erg prettig. Heerlijk zacht en glad.








Froukje, nogmaals hartelijk dank voor je lieve en leuke kado!!
Ik heb er dubbel plezier van gehad. Eerst al het krijgen en toen het breien. En ook het idee dat je het zelf allemaal geverfd hebt.

22 Comments:

Blogger Unknown said...

Mooi! En wat een werk... is dat op de foto's eronder een tweede Clapotis?
Katjes in Januari, raar.

4:40 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jeetje Tijm, wat is je Clap!!! mooi geworden en wat een tempo meteen al een eind met je tweede.
Solli is niks geworden helaas. Groetjes

5:36 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooi, je Clapo...

6:53 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

OO hij is prachtig en wat een mooie wol. Straks nog meer plezier, DRAGEN !!

9:29 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooi Tijm!!!
De foto's zijn ook erg mooi!!

11:39 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat is die mooi geworden,
die clapotis van het garen van
Froukje.
Je weblog heb je fantastisch
aangevuld met die mooie
spreuken.
Ma.

11:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hij is echt super mooi geworden.

5:19 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

wauw wat mooi !!!

9:31 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hij is mooi! Je hebt die kleuren van de verschillende kleuren wol goed met elkaar weten te verwerken.
en hupsakeeeee, door met clapotjeeeee nummer tweeeeee

9:50 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

mooie kleuren, daar heb je vast veel plezier van als je hem draagt!

11:39 a.m.  
Blogger Lies (on knitting) said...

clap clap clap clap clap! applaus, voor verfster en breister.

11:40 a.m.  
Blogger Emmy said...

Alweer een prachtig werkstuk jij breit ook wat af en allemaal even mooi

12:55 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Je hebt de smaak te pakken!! Snel een tweede Clapotis eraan!!
Mooie kleuren van je eerste Clapotis!!

7:32 p.m.  
Blogger astridpersons said...

fantastisch mooi geworden

8:00 p.m.  
Blogger Unknown said...

Hij is prachtig geworden! Ik heb een tijdje naar de foto(vergrote versie) zitten staren: en ja, het is echt mooi. Je weet: meer dan heel graag gedaan! En die tweede wordt natuurlijk ook erg mooi(wat een lekker patroon is het he?).

10:33 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een schitterende kleuren!! Benijdenswaardig mooi! En is er nu echt niemand die het patroon in het Nederlands heeft vertaald? Of "zitten jullie daar op"? Ik heb al zo lang mijn blik op deze mooie sjaal laten vallen, maar zo komt er niet van. Ik heb het idee, dat het me wel zal lukken, als ik eenmaal de slag te pakken heb. En ik heb 2 dochters die ik wel eens wil verrassen. Wie komt me te hulp?

12:03 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat is die mooi geworden en de tweede wordt ook prachtig met dat mooie garen! Mooie foto's heb je ervan geplaatst.

12:26 p.m.  
Blogger Rineke said...

geweldig snel gebreeeen zeg!

3:16 p.m.  
Blogger Lies (on knitting) said...

Neeltje: Ik heb het patroon -met toestemming van de ontwerpster- vertaald op mijn website staan. Dat is hier:
http://lies.typepad.com/Patterns/clapotisned.doc
Veel plezier ermee.
Lie(f)s

7:01 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

geen ruzie met de tapestry? ik heb er babybooties van gebreid voor een demo - halverwege het opzetten brak het garen al en daarna wilde het steeds splijten. misschien had ik gewoon een bol met veel te weinig twist.

10:45 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

[en dat je omslagdoeken heel mooi zijn natuurlijk!]

10:45 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

is deze clap extra groot of lijkt dat maar zo?

3:25 p.m.  

Een reactie posten

<< Home