zondag, januari 14, 2007

After party

Gisteren heb ik een hele leuke, gezelige en hartverwarmende verjaardag mogen vieren, samen met de mensen die mij dierbaar zijn.
Wat kan een mens zich dan rijk voelen!
Ik was onder de indruk van al die lieve felicitaties op mijn blog. Iedereen hartelijk dank!!!
Verder ben ik erg verwend met hele mooie, practische, ver zorgende en persoonlijke kado's. In de vorige post heb ik al een paar laten zien. Zo verraste mijn zusje mij met prachtig sokkengaren, bamboe breipennen en stopnaalden.
Van mijn oom en tante heb ik een spinnenwiel gekregen. Mijn tante heeft hem jarenlang gebruikt en heeft besloten dat het nu tijd was om hem aan een volgende generatie door te geven.
Vroeger heb ik tijdens logeerpartijen bij hen leren spinnen maar dat is ver weg gezakt. Tot mijn verbasing riep mijn jongste dochter bij de aanblik op het apparaat: "Jee, op precies dezelfde spin ik elke woensdag tijdens ambt". Is dat even handig, kan zij mij het weer even leren!! Mijn andere kinderen hadden ook in de 10de klas spinles en zijn dus ook goede leermeesters.
Ik hoop dat ik veel gebruik ga maken van dit kado.

15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

He Tijm,

Ook nog maar even zo, ik heb precies hetzelfde spinnenwiel vorig jaar gekocht maar nog altijd niet gebruikt. Mooie sokkenwol ook.
Helaas zijn onze kinderen niet tot de 10e klas gebleven en hebben dus geen spinnen geleerd maar dan leer ik het toch gewoon van jou!

8:40 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooi spinnewiel Tijm! Waar kun je in de tiende klas zitten? Speciale school? Ben wel erg nieuwsgierig. Mooie sokken wol kreeg je nog en mooi bamboe naalden.Lekker verwent.

10:05 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat leuke cadeautjes !!!!!!!! ik had laatst bijna een spinnewiel gekocht ........ maar niet gedaan ...

6:59 a.m.  
Blogger Tijm said...

Onse kinderen zitten op de Vrije school.Ze hebben op de lagere school gewoon nog klassen (zoals wij dat vroeger ook hadden) en tellen op het voortgezet onderwijs van deze schoolvorm gewoon door.
Ze krijgen naast de vakken welke gegeven worden op alle scholen ook houtbewerking, handwerken, schilderen, toneel ed. Erg leuk!!! En leerzaam!!!

7:35 a.m.  
Blogger odette said...

Hé zo een wiel heb ik ook. Leuk hoor spinnen en net zo verslavend als breien.
Leuk dat ze al die creatieve dingen op school krijgen. Op de school van mijn kinderen doen ze niet zo veel creatiefs (ondanks dat wel een leuke school hoor).Gelukkig ben ik zelf wel handig en leer ik het ze gewoon zelf. Alleen in houtbewerken ben ik iets minder ;) ...

9:41 a.m.  
Blogger odette said...

Hé zo een wiel heb ik ook. Leuk hoor spinnen en al net zo verslavend als breien.
Leuk dat ze al die creatieve dingen op school krijgen. Op de school van mijn kinderen doen ze niet zo veel creatiefs (ondanks dat wel een leuke school hoor). Gelukkig ben ik zelf wel handig en leer ik het ze gewoon zelf. Alleen in houtbewerken ben ik iets minder ;) ...

9:42 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ha leuk! Ik zat ook op de Vrije School, in de tiende werd door mijn klas een spinnewiel gebouwd. Maar toen was ik al van school, dus ik heb nooit leren spinnen.

11:58 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ha leuk! Ik zat ook op de Vrije School, in de tiende werd door mijn klas een spinnewiel gebouwd. Maar toen was ik al van school, dus ik heb nooit leren spinnen.

11:58 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Niet alleen jij, maar ook je kinderen zullen veel plezier hebben met dit mooie spinnewiel.

12:26 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

leuk, les van je kinderen.
Eind jaren 70 veel gesponnen, is leuk om te doen.
Hele schapen vachten, riekend en wel, door het hele huis. Zelf wassen en kaarden.
Toen had je nog niet van die mooie lontwol.

Ik kan bij Marijgje niet reageren, jullie wel !??

12:33 p.m.  
Blogger Unknown said...

Nog gefeliciteerd! Zelf ook VS gedaan (Zutphen en Almelo), maar nooit leren spinnen :(. Wel breien, een fluitenzak, en borduren.

4:04 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat een mooie cadeau's he, fijn ook zulke mooie mensen om je heen, geniet er van.
Overigens, heb jij een adres voor goede wol, ik zoek een nieuwe vacht, voor oa vulwol. Anders moeten we gewoon brutaal zijn en Claudy vragen..........!

5:12 p.m.  
Blogger Unknown said...

Erge leuke kado's! Ik heb ook een spinnewiel gehad, maar ik vind het spinnen op een tol fijner, dus ik heb het wiel weer weggedaan....(Nog steeds geen spijt!)Ben benieuwd of je ook spin-verslaafd wordt

5:18 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hallo Tijm, gefeliciteerd!
Dat is fantastisch dat je kinderen handwerken op school kunnen leren! Mensen die niets met hun handen kunnen doen, dat vind ik trist.
Wat een mooi wiel. Louët, gezellig.
Opgepast, nou, ik hoor dat spinnen heeeeeeeel verslavend is...
;-)

7:51 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Als je met lontwol wil gaan spinnen heb je vele adressen waar gekleurde wol te koop is. Maar dat kost vanaf 3 euro voor 100 gram. Ik schat jou in als iemand die best zelf kan verven. Je kunt dan naturel lontwol kopen wat al een stuk goedkoper is. Je kunt je ook op de school van je kinderen laten informeren. Wil je links van verkopers van lontwol dan kun je me mailen: info@zoetegoed.nl

8:38 p.m.  

Een reactie posten

<< Home