vrijdag, augustus 03, 2018

De Streekboer

Per 1 augustus, de dag waarop onze consumptie als bevolking van de aarde de productie en het herstellend vermogen van onze planeet overtreft, ben ik lid geworden van de organisatie " de Streekboer".
Het staat me steeds meer tegen dat het voedsel wat ik koop en eet, van over heel de wereld naar mij toe gevlogen wordt. Dat de boeren geen eerlijke prijs krijgen voor hun producten en dat er enorm verspilt wordt, doordat supermarkten denken dat de consument ' perfect'  voedsel wil en daarom bijvoorbeeld pruimen die 3 mm te klein zijn niet opkoopt. En dan al dat verpakte verse goed in plastic, de oceanen zijn hiermee al verstopt.
Als ik me daar aan erger, dan moet ik daar zelf wat aan doen, wat binnen mijn mogelijkheden ligt. Daarom ben ik lid geworden van " de Streekboer": eten uit eigen regio, verpakt in papier of los, eten van het seizoen, kleine locale bedrijven en boeren steunen.

Het is een enorm handig en makkelijk concept. Wanneer je lid bent krijg je korting op de prijs, maar je kunt ook gewoon bestellen. Dit bestellen doe je op maandag of dinsdag en donderdag of vrijdag kun je je boodschappen, die je online in je winkelwagentje hebt gelegd, ophalen op de door jou uitgekozen ophaalplek. Het betalen doe je online, heel handig. De keuze is enorm, waardoor ik heel veel producten niet meer in de grote supermarkten hoef te halen.
Ik word hier erg blij van!!!