maandag, april 07, 2014

Waardevol

Soms word ik zomaar verrast. Dit keer in de vorm van een Handwerken zonder grenzen door de brievenbus met een leuk briefje erbij. Dat er, wanneer ik er belang bij heb, een stapel oude Ariadnes voor me klaar zouden liggen. Dan maakt mijn hart een sprongetje en vind ik het zo lief en attent dat mensen aan me denken.
Het betrof een stapel Ariadnes uit 1963, 1964 mijn geboorte jaar en 1965. Zo oud, maar o zo leuk om te bekijken.
 Met veel patronen die nu ook wel gemaakt kunnen worden en dat het niet te zien is dat het patroon 50 jaar oud is.
 Ik had de foto gedraaid, maar blijkbaar wil Blogger hem zo neerzetten, maar goed, zelfs patronen die te bestellen waren bij Blue Band, de margarine.
 Deze gehaakte tas zou ik nu zelf wel willen maken.

 Er zijn veel baby's die weer in katoenen luiers lopen, dan is zo'n wollen broekje er overheen erg handig, ook tegen lekken.
Jannie, heel heel hartelijk dank voor het zo attent aan mij denken en ze me aanbieden. Ik ben er enorm blij mee!!!

8 Comments:

Anonymous Froukje said...

Prachtig om die oude bladen in te kijken! Wat leuk en idd heel veel oude patronen kun je zo weer gebruiken. Wat toen in was komt vroeg of laat weer terug.

8:52 a.m.  
Blogger willekleurigedraden said...

geweldig die oude ariadnes. Ik had ze allemaal, totdat mijn ex ze verbrande om mij te pesten. Ik ben na mijn scheiding alle kringlopen in de buurt dagelijks afgelopen om ze weer terug te vinden. Zowaar is het gelukt om vanaf 1955 ze terug te vinden. Maar ik zoek een nog ouder exemplaar vermoedelijk uit 1950-1951 waarin het patroon van Micky Mouse staat, een lange slungelige gebreide pop. Als klein meisje had ik zo'n exemplaar waar ik onafscheidelijk van was. dat patroon zou ik zo graag nog een keer breien.

10:56 p.m.  
Anonymous Marijke said...

Ah, geweldig. Daar kun je eindeloos veel plezier aan beleven. Wat leuk dat je er foto's van hebt geplaatst, zodat we even met je mee kunnen bladeren.

4:57 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Erg leuk om te lezen, bij jou zijn ze op de juiste plaats, geniet ervan.

9:46 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

........afzender Janny......

10:32 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Oh wat een groot bezit!
Die teksten: voor de niet zo SLANKE dames en heren... Dat zouden ze nu niet eens meer DURVEN schrijven/drukken..

Mooi dat je ze hebt; met die tas komt het vast goed!

3:20 p.m.  
Anonymous Kim said...

Wat een fantastische blog met een hoop leuke informatie. Bedankt voor het delen.

12:25 p.m.  
Anonymous Jasmine said...

Dit is fantastisch! :)

10:35 p.m.  

Een reactie posten

<< Home