vrijdag, januari 24, 2014

Voor de gek houden

'De mens zit raar in elkaar'.
Dit vind ik zeker op mezelf slaan. Ik ben namelijk een ster in het mezelf voor de gek houden.
Om het voor een ander begrijpelijk te maken zal ik dit met een voorbeeld uitleggen.

Ik ben in de ban van 'Pipi Langkous' sokken breien, van allerlei restjesgaren.
Een prachtig werkje, wat door de kleureffecten nooit verveelt, brainless te doen is door de tricotsteek en vrolijk stemt door al de kleurtjes.
 En ik heb heel veel restjes, allemaal verzamelt in een eigen gebreide vervilten mand.
En dan gebeurd er wat bij mij. Opeens komt er de drang, ja, laat ik het gerust een onbedwingbare drang noemen, om er nieuwe garens bij te kopen. Ik begin allerlei excuses te bedenken in mijn hoofd, waarom dat vooral nodig is. Zoals een heroïne verslaafde ook allerlei excuses bedenkt om toch weer een shot te zetten. Het niet willen, maar toch niet kunnen laten.
Ik denk dan "Ach, het is ook wel fijn om wat meer kleurtjes te hebben, dan wordt het misschien mooier", "Ik mag mezelf best eens verwennen", "Het is hobby en dat mag wel wat kosten", "The yarndealer moet ook blijven bestaan".

Opeens ben  ik niet meer te houden. Spring op de fiets en race in een sneltreinvaart naar mijn dealer Dicco op de markt en ben als een gek tekeer gegaan. Kwijlend tussen al die mooie bollen en voorbeelden lopen zoeken, geen keuzes kunnen maken.
Ik heb me deels nog met mijn gezonde kant kunnen beheersen. Ben niet met alle bollen naar huis gegaan, maar helaas wel met dezen. Echt, ik wilde maar 2 bolletjes......Even slikken dus. (heroine lijkt me makkelijker als bolletjes te slikken dan deze garens moet ik zeggen)
En omdat het al helemaal verkeerd gelopen was, ben ik ook nog bolletjes Drops Fabel gaan halen. Ja, als er 'een bolletje over de dam is.....'
Maar nu, zit ik gelukzalig op de bank, met al mijn 'restjes' om me heen, te breien aan de 'restjes' sokken en ben ik aan het dromen van alle 'restjes' projecten die ik nog ga maken.

Ik zit gek in elkaar

15 Comments:

Anonymous froukje said...

hahaha geweldig! Wat herkenbaar!

5:32 p.m.  
Blogger Emily said...

Oh, Opal garen. Heb ik jaren geleden in een grote hoeveelheid gekocht via Ebay en ik vind het super! Maar hier in België kan je het dus niet krijgen. Regia wel, maar geen Opal!

Ik moest laatst nog wat veiligheidsspelden hebben, niks anders hoor. Ben ik thuis gekomen met een enorme zak wol (gelukkig met afslag gekocht). Ah ja, het is altijd beter voor de gezondheid dan die heroïne hoor! Van een overdosis wol ga je niet meteen dood :D.

5:34 p.m.  
Blogger Unknown said...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHHAHA nee hoor je zit helemaal niet gek in elkaar dat heet gewoon menselijk volgens mij en als het al een verslaving is (ja dat is het wel een beetje) dan is het een hele fijne en ik hoor ook graag bij deze scene!!!!!!

5:39 p.m.  
Blogger Martine said...

gniffel :-)
ik zou zeggen : geniet ervan!

6:29 p.m.  
Blogger Nienke said...

Geen probleem, ik hoorde bij de NTR academie, geld maakt niet gelukkig, tenzij je er iets van koopt wat je gelukkig maakt. Dus... Goed gedaan. En zo herkenbaar...

7:18 p.m.  
Blogger loesje said...

Schande! Schande! Schande!;-)

Oh, wat vreselijk herkenbaar.

8:03 p.m.  
Blogger Gea said...

hahahahaha!!
hoe herkenbaar :) :)

9:15 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hallo Wolverslaafde,
Ik heb je blogje gelezen met een enorme grijns van herkening op mijn gezicht.Wat verschrikkelijk herkenbaar!!!!!!!
Geniet met volle teugen van je mooie nieuwe veroveringen. ;)
Groetjes en veel plezier van,
Breimuts

3:59 p.m.  
Blogger MarianneP said...

Heerlijk toch als zoveel breisters dit herkennen? En dat een verslaving je zo gelukkig kan maken! Geniet er van, ik geniet van het lezen van je bog met alle reacties!

9:29 a.m.  
Blogger Danny said...

Een grijns van oor tot oor vanwege de herkenning. Maar zo leuk beschreven. Maar wat heb je geweldige wol gescoord. Wat kan een mens zich daar toch gelukkig bij voelen
groetjes Danny

12:03 p.m.  
Blogger Annita said...

Gewoon doen, dat heeft een mens zo nu en dan nodig.
Ik leef tegenwoordig in het paradijs met voorraden voor de verkoop, waar ik mezelf ook regelmatig aan bezondig.

Nu ik hier toch ben, wil ik je ook nog feliciteren met het bereiken van de leeftijd van de wijze vrouwen. Ik vind het wel leuk om wat ouder te zijn. Alle herinneringen in je hoofd geven diepgang aan je beleving van het heden, net zoals een klankkast de klank van de snaren van een harp versterkt.

4:58 p.m.  
Anonymous margriet wiersum-van dijk said...

hahaha,ja zeer herkenbaar,ik ben dus niet de enige met een geweldige wolvoorraad,zeg ook altijd dat ik eerst mijn wol moet opbreien/haken,dat gaat nooit lukken ik heb altijd weer wat nodig!

9:01 p.m.  
Blogger Marbada said...

Wahhaahahahahahaha ja dat snap ik niet hoor, je gaat toch gewoon om 1 bolletjes..........
Troost je zoals je ziet zijn er nog meer verslaafde en ook ik ben iemand van de voorraad. Altijd heel handig.
Geniet van al je nieuwe wolletjes!!!

10:55 p.m.  
Blogger DutchKnitty said...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

1:56 p.m.  
Blogger DutchKnitty said...

owwww wat leuk.. ik heb deze week mijn eerste paar sokken gebreid en ik denk dat er nog vele gaan volgen. kreeg net al mijn schoppel wolle binnen voor de volgende en ja die drops he.. en de beurs.. ik denk dat mijn kast nu ook verder gevuld wordt met die multicolor sokken garen want kleur daar hou ik van. tot nu toe wel al veel met kleur gebreid in fairisle maar nu ik de sok onder de knie heb.... ik ga je volgen hartstikke leuk. groetjes Astrid
http://breien-als-verslaving.blogspot.nl/

1:56 p.m.  

Een reactie posten

<< Home