donderdag, november 03, 2011

Kerststal

Vorig jaar had ik voor beide dochters een kerststal gebeuren gebreid, waar veel mensen op reageerden, omdat ze het ook wilden maken. Daarom heb ik besloten om het nu te starten, zodat een ieder die mee wil doen, ruim de tijd heeft om het klaar te krijgen in deze toch wel drukke tijd. Het is eenvoudig om te doen waardoor ook nog niet zo vergevorderde breiers mee kunnen doen. Elke zondag zal ik een kerstfiguurtje bespreken en laten zien hoe deze te maken. Op de eerste adventszondag wordt het begin gemaakt van de opbouw van het stalletje en tafereeltje.


Wat is er nodig:

Sokkengarens voor pennen 2,5. Denk aan kleuren voor Herders en Jozef, en voor de Os en de ezel. Maria is het mooist met een jurkje in rood, maar kan ook andere gekleurde jurken aan.


Pijpenragers.
Vulmateriaal. Dit mag echte wol zijn maar kan ook met fiberfil.

Poppentricot. Dit is een soort tshirtstof waarmee de hoofdjes en handjes gemaakt worden. Is te koop bij de betere knutselzaak of via internet. Je hebt niet heel veel nodig, dus als je een oud tshirt in wit of beige hebt, kan dat ook.


Een walnoot. Als wiegje voor baby Jezus.


Voor de schaapjes komen er twee mogelijkheden. Een is met een viltnaald en wol. De anders is een breipatroontje.


Restjes stof, leer.


Natuurlijk naald en draad, breipennen nummer 2,5.


Tot zondag!!













8 Comments:

Blogger Jonneke said...

Wat een supergoed idee! Ik ga meedoen!
Groetjes, Jonneke

9:36 a.m.  
Anonymous froukje said...

Wat leuk! Ik doe mee!

10:04 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Een mooi idee,
ik ga zeker meedoen!
Groetjes Geer,

10:21 a.m.  
Blogger Gea said...

leuk!!!

12:53 p.m.  
Anonymous janneke said...

Wat een leuk idee

Dat wil ik al jaren .en nu dus de kans..........ik doe graag mee

gr janneke

8:17 a.m.  
Blogger Aal said...

Ahhh, wat leuk! Nu rap mijn 100 paar sokken afmaken en dan Kerststalletje maken (tussen de Kerstballen door dan he...:))

11:05 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat leuk! En wat ontzettend aardig om dit met ons te willen delen!

Groetjes en alvast een fijn weekend,
Annie.

1:20 p.m.  
Blogger Jolanda said...

Wat een geweldig, super idee. Voelt als een cadeautje!

8:46 p.m.  

Een reactie posten

<< Home