woensdag, oktober 26, 2011

Werk en hobby

Vanochtend wees Tijmman mij op een wel heel mooi bericht in de Volkskrant. Het gaat over mijn passie moestuin en mijn werk. Voor wie het niet weet, ik werk oa met mensen met een Eetstoornis, zowel Anorexia, Boulimia en overeten, wat BED (binge eating dissorder) heet. De vrouw van Obama is een voorvechter voor gezond en goed eten. Ze heeft een moestuin laten aanleggen bij het Witte huis en weet als geen ander hoe smakelijk eigen gekweekte groentes en fruit smaken, maar ook hoe fijn het is om in de aarde te wroeten en daarbij te bewegen. Op deze manier snijdt het mes niet alleen aan twee maar ook meerdere kanten: Beweging, gezond eten, frisse buitenlucht, hobby ontwikkeling, in balans komen, goede verzorging van Moeder Aarde.

Ze promoot het aanleggen van moestuinen, omdat de gemiddelde Amerikaan veel te dik is, veel te slecht eet (junkfood) en veel te weinig beweegt. Het probleem van ernstig overwicht is zeer schadelijk voor de individuele mensen en kost de Staat miljarden dollars en dat wordt alleen maar erger is de prognose.

Prachtig initiatief. Ik hoop van harte dat het aanslaat, dat mensen weer gezond en lekker gaan eten, dat ze weer prettig gaan bewegen en dat Moeder Aarde op deze manier weer wat goede aandacht krijgt.