zondag, oktober 09, 2011

Ratjetoe

Afgelopen week heb ik doorgebracht in Rome. Wat een prachtige stad, wat een stralend weer en wat een verrukkelijk eten!! Al met al een zalige citybreak zo in de herfst. Natuurlijk ging het breiwerk mee en heb ik op diverse momenten een pennetje kunnen prikken. Boven is bij een van de zuilen op het Sint Pieterplein. Hieronder tijdens het verkoeling zoeken en genieten van het uitzicht in het Garibaldi park.

Ik had het breien van de Kerstballen mee. Mooie kleine, overzichtelijke projecten voor onderweg. Uiteindelijk zijn er 4 af gekomen, die ik thuis gevuld heb en aan de vaas met de anderen heb toegevoegd, wachtend tot ze in de adventstijd gebruikt gaan worden voor het versieren van het huis.

Zaterdag was ik even in Wolvega en kon het niet laten om daar even naar de handwerkzaak van Dini (Pinguin) te gaan. Toen ik naar binnen liep vroeg een aardige mevrouw hoe het was met mijn Kerstballen en hoeveel er nu in de vaas zaten. Zo grapppig, ze is een lezeres van mijn blog en was daardoor goed op de hoogte van het wel en wee van mij op breigebeid. Leuk zo'n spontane ontmoeting en zo'n gezellig gesprekje.
Ik trof het, want in de handwerkzaak was het open huis. Er was veel extra's te zien, zoals een leuke tafel vol met gehaakte spullen van Annemarie Arts, die er zelf achter zat met haar haakwerk. Ik kon het niet laten en heb haar laatste boekje gekocht en hoop haar eerdere later nog te kopen, want deze was door het grote succes al uitverkocht.

Dit weekend heb ik zoonlief weer in de armen kunnen sluiten. Hij was een maand naar NYC voor zijn werk. Ik had hem gevraagd om uit te kijken naar Kool-aid zakjes, want ik wil daar ook eens mee verven. Op zijn eerdere trip naar de USA was hij het niet tegen gekomen, daarom had ik breisters uit NYC via Ravelry gevraagd waar hij het kon krijgen. Meteen kreeg ik veel reacties, die ik hem weer door kon sturen. Al met al was het best nog moeilijk om dit spul te krijgen. En kleine zakjes hadden ze niet.......................duhh, in Amerika is alles natuurlijk MUCH BIGGER! Vandaar dat hij heel erg lief is geweest om onderstaande potten voor mij mee te nemen. Hij had er zelfs overgewicht door. Ben er erg blij mee en sta te popelen om er mee te gaan verven.

Dat verven wil ik graag doen met mijn zusje, die gelukkig weer online is met haar blog. Weliswaar een nieuw blog, dus misschien nog niet voor iedereen te vinden, vandaar even de link. Ben blij dat ze weer van zich kan laten horen en ik hoop dat er weer veel bezoekers naar toe gaan.

Ik had een tijdje terug van Drops Eskimo een mand gebreid voor de poezen. Elke poes zou er een krijgen. De eerste mand lag klaar om vervilt te worden, maar werd gelijk door beide schatten in gebruik genomen. Ik heb het nog maar niet vervilt, de dames zijn er nu al zo blij mee.
















11 Comments:

Anonymous tijmman said...

Ik wil weer terug naar Rome !

5:32 p.m.  
Blogger Overstap said...

Wat ziet dat er als een heerlijke vakantie uit XXX

5:38 p.m.  
Blogger Elske said...

Wat leuk om te lezen dat je in Rome geweest bent!
De laatste keer dat ik er was, was 39 jaar geleden, samen met mijn klasgenoten van het Stedelijk Gymnasium in Leeuwarden.
Het kriebelt al langer, maar nu staan manlief en ik voor de keuze: een paar dagen Parijs of een paar dagen Rome in November.....
zou je mij via een Pm-metje kunnen vertellen waar jullie overnacht hebben en waar jullie het geboekt hebben/ Kortom kun je me de weg naar Rome vertellen???
Groetjes,
(woolly)elske

6:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een heerlijk verslag! Zou je de eerste kerstbalbreiendevrouw in Rome zijn? Ik zie dat je eigen stempel al op de ballen hebt aangebracht, Leuk!
Dat boekje ziet er leuk uit, haken is voor mij momenteel heel verslavena.....Marijgje

8:42 a.m.  
Blogger Annita said...

Wat een feest, jij heerlijk in Rome terwijl hier de herfst toeslaat. Ik ben - net als Elske - in Rome geweest toen ik op het gymnasium zat, ik wil er nog eens heen.

9:08 a.m.  
Anonymous froukje said...

Wat een leuke log! Wat leuk om beide poezen te zien op je log! Heerlijk hoor om er even tussenuit te zijn in Rome!

7:41 p.m.  
Blogger De Lapjeskat said...

Hallo Tijm,
Kool Aid is in Nederland te koop bij
Nel en Karen Brandwijk Noorderhoekseweg 4
4693RK Poortvliet
t: 0166-617062
e: info@craft4you.nl
www.craft4you.nl
Groet,
Anke (anke-anna op Ravelry)

3:34 p.m.  
Blogger Jolanda said...

Wat heerlijke ratjetoe!

10:15 a.m.  
Blogger Unknown said...

Oo Rome is zo mooi! Ziet er heerlijk uit.

8:37 p.m.  
Blogger Juud said...

oh wat lief de poezen zo in hun mandje!

9:30 p.m.  
Blogger Marianne schrijft over Beleef said...

Leuk om je blog te lezen Tijm. Ik heb je al een tijdje niet gesproken en het is mooi om zo wat van je belevenissen te volgen. Leuk!
gr. Marianne

9:03 p.m.  

Een reactie posten

<< Home