zondag, juni 05, 2011

Aankopen

De Shetland eilanden zijn een waar paradijs voor rustzoekers, wandelaars, vogelspotters en ook vooral voor mensen die breien geweldig vinden.
Diverse musea hebben prachtige lace en Fair Isle breiwerk hangen en gaan uitgebreid in op de geschiedenis van het breien van deze twee technieken.
En natuurlijk kon ik al dat moois niet weerstaan en heb veel gekocht. Even was ik bang dat ik het niet kon houden in de koffer maar garen kun je lekker indrukken en dan snel de rits dichttrekken.
Al met al ben ik 3 keer bij Jamieson and Smith geweest en heb er prachtig garen kunnen kopen.
Bij The Spider's web heb ik een leuke muts gekocht en eierwarmers met Fair Isle.
In de boekwinkel van Lerwick stonden enorm veel boeken over breien. Zo mooi! Natuurlijk moesten er 2 gekocht worden.
Bij een andere winkel lag zelfs Noro garen en ander leuke zaken.
Tijdens een van de bezoeken aan J & S nam ik nog meer garen van hen mee.

In het Shetland museum heb ik bovenstaande boeken gekocht. Een over traditioneel breiwerk en een over modern breiwerk. Beiden enorm inspirerend.






10 Comments:

Anonymous froukje said...

Dat ziet er goed uit! Mooie aankopen!

2:40 p.m.  
Anonymous yvonnep said...

Mooie aankopen en J&S breit zo lekker... ik ga ook gauw weer aan de slag.

2:57 p.m.  
Blogger Aal said...

Luilekkerland daar dus! Prachtige wolletjes en boeken; we zien de resultaten van al dit moois vast wel eens langskomen hier of op een SnB avond :)

5:15 p.m.  
Blogger anja said...

Wat moet dat heerlijk zijn, rondneuzen in de winkels op de Shetland eilanden, omringd worden door prachtige wol en breiboeken en mensen die breien enz.

Ik kan me voorstellen dat je niet uitgekocht raakte, en gelukkig weegt wol niet veel, dus kon je een heerlijke voorraad meenemen naar huis.

Je bent nu waarschijnlijk druk aan het kijken in de gekochte boeken wat je van al die mooie wol gaat maken.

Ben heel benieuwd naar het resultaat!

6:52 p.m.  
Blogger Overstap said...

Laat ik toch nou ook die boeken hebben..:-)

7:31 p.m.  
Anonymous Jeannette said...

Wat een heerlijke 'souvenirs' van een fantastische reis! Heel veel plezier!

9:29 p.m.  
Anonymous Siem said...

Kwijl!!!! met een hele grote K

11:34 a.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Prachtige buit, heel veel plezier ermee!

4:58 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wow, wat een mooie buit. Heerlijk als je op vakantie zoveel moois tegenkomt

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

7:29 p.m.  
Blogger MariekeStAALSMID said...

Geweldig, wat een heerlijke reis heb je gehad! En goede inkopen gedaan volgens mij!

2:25 p.m.  

Een reactie posten

<< Home