woensdag, november 23, 2011

Ontrafel

Een lange tijd geleden was de expositie Ontrafel in Antwerpen te zien. Door tijdgebrek en door de afstand was ik er niet aan toe gekomen om er te gaan kijken. Jammer vond ik dat en daarom was ik erg blij dat ik las dat het nu in de TwentseWelle te zien is. Vol verwachting stapte ik vanochtend op de trein om vanuit het 'hoge Noorden' naar 'het Oosten' te gaan.

Door mijn enthousiasme en de vele publicaties die ik gezien had, dacht ik dat het mischien wel zo groot zou zijn als de quilt expositie van jaren terug in het Fries Museum.

Na een mooie treinrit, waarbij ik niet van het landschap kon genieten door de dichte mist, kwam ik om 11.20 uur aan bij het museum. De getoonde werken zijn prachtig en het is ook erg mooi neergezet, maar .................het is klein.

Dit verbaasde mij. Daarom nog maar eens extra goed kijken en er nog eens doorheen lopen. Maar na een dik half uur was ik toch echt wel klaar. Omdat het weer zo somber was en ik niet zo'n winkeltype ben, heb ik de bus en de trein maar weer terug genomen.

Misschien een idee voor het Fries museum, voor in de nieuwbouw: een brei expositie van het formaat als de quilt expositie. Dan kan het onderdeel Ontrafel daar wel bij opgenomen worden.









4 Comments:

Blogger Annita said...

Wat jammer dat ik dat niet wist, ik wwon op 5 minuten van het museum!!
Ik vind het een leuke expositie, maar om er nu helemaal voor uit Friesland te komen ...

11:59 p.m.  
Blogger Wieke van Keulen said...

Oh, wat balen voor je. Vooral als je zoveel moeite moet doen, om er te komen. Tja, die quilttentoonstelling mogen ze nog wel eens herhalen of iets in die trant. Dat deden ze heel goed in Leeuwarden.

9:58 a.m.  
Anonymous berthi said...

Wat ontzettend jammer. Heb je zo'n lange reis ondernomen en dan valt het tegen wat de hoeveelheid betreft.

11:04 p.m.  
Blogger Willy said...

Ik ben er twee weken geleden ook geweest, vond het ook niet erg groot maar wel mooi. Ik kon zelfs eerst het tweede deel niet vinden, maar dat was aan de andere kant van de ingang. Verder hebben we het museum ook nog bekeken, moest wel even wennen aan de moderne opstelling.

2:26 p.m.  

Een reactie posten

<< Home