zaterdag, maart 16, 2013

JP Gaultier en Ja Wol

 Wat ben ik blij om in Nederland te wonen, met zijn voortreffelijke openbaar vervoer. Met de trein was ik vandaag in 2 uur en drie kwartier van het hoge noorden in het zuidwesten, in Rotterdam. Zonder overstap en lekker warm. Met een OVfiets ben ik de stad door gecrosst. Eerst naar de Kunsthal, naar de expositie van Jean Paul Gaultier. PRACHTIG!!
Omdat al menig blogger er schitterend over geschreven heeft, verwijs ik naar hen, want ik heb er geen woorden voor om het te beschrijven.
 Al zijn periodes waren vertegenwoordigd. Natuurlijk zijn beroemde strepen en mooi breiwerk, zoals hieronder.

 Deze man is zo geweldig, dat hij zelfs van een vuilniszak en afval Haute Couture kan maken!!
Zoveel mooie details, zoveel verrassende invallen, zoveel originele details.
De expositie is echt een aanrader om te bezoeken!
Daarna lag het voor de hand om ook even langs te gaan bij het museum Boijmans van Beuningen, voor de expositie Hand made. Ook boeiend, maar door het overweldigende effect van Gaultier werd dit door mij meer wat als 'gewoon' ervaren.
En wat doe je als een breister, als je in Rotterdam bent?? Dan wip je even aan bij een van de breiwinkels Ja Wol van Saskia, een breivriendin die ik al jaren ken, hoofdzakelijk door Ravelry en door nationale breidagen. Er zat net een gezellige breigroep te breien en er was veel leuks te zien.
Alleen kijken kijken en niet kopen.....dat wil ik niet bij zo'n dappere zelfstandige ondernemer. Dus met onderstaande ben ik de deur weer uitgegaan, ondanks dat ik tot 22 april 'cold sheep' ben. Voor Saskia heb ik een uitzondering gemaakt, omdat het geweldig is dat zo'n jonge vrouw, in deze onzekere tijd zo'n geweldige stap zet!
 Dan weer terug naar het hoge noorden, zonder overstap, lekker bij het raampje, trekt Nederland aan me voorbij.
Voldaan, vol met indrukken, inspiratie en mooie wol ben ik thuis gekomen.

4 Comments:

Anonymous froukje said...

Prachtige aankopen!!!!

9:06 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Wat een weelde! Fijn dat je naar Gaultier bent geweest, zo'n kans mag je niet laten lopen! Het lapje is erg leuk geworden; wat wordt dat?

JaWol is wel erg ver weg, ik hoop haar te zien op de breidag..

11:47 a.m.  
Anonymous Marijke said...

Wauw, wat prachtig! Vooral dat detail van die grijze jurk.

10:02 a.m.  
Blogger Jolanda said...

Geweldige tip! Ik binnenkort met mijn oudste dochter naar de tentoonstelling, wip ik gelijk even bij ja wol aan.

7:47 p.m.  

Een reactie posten

<< Home